José Antonio Pagolaren homiliak.
Igandeko izenburuan "klik" egin, José Antonio Pagolaren homiliak irakurtzeko, partekatzeko, jaisteko edo inprimatzeko. Baita ere goiko menuan A Zikloa, B Zikloa edo C Zikloa aukeratu, zikloaren homiliak irakurtzeko.
2012ko martxoaren 4a
Garizumako 2. Igandea (B)
EBANJELIOA
Hauxe dut neure Seme maitea.
+ Jesu
Kristoren Ebanjelioa San Markosen liburutik 9, 2-10
Denbora haietan, Jesusek Pedro, Santiago eta
Joan hartu eta mendi garai batera eraman zituen aparte. Eta antzaldatu egin zen
haien aurrean:
jantziak distiratsu bihurtu zitzaizkion,
zuri-zuri, munduan inork jar litzakeen baino zuriago.
Eta Elias eta Moises agertu zitzaizkien
Jesusekin hizketan.
Pedrok esan zion Jesusi: «Maisu, zein ederki gauden hemen! Zergatik ez
egin hiru etxola: bata zuretzat, bestea Moisesentzat eta bestea Eliasentzat?»
Ez zekien zer esaten zuen ere, beldurrak jota
baitzeuden.
Orduan, hodei batek estali zituen eta mintzo
hau izan zen hodeitik: «Hauxe dut neure Seme maitea. Entzun berari!»
Eta hartan, inguruan begiratu eta Jesus
bakarrik ikusi zuten berekin, eta besterik inor ez.
Menditik beherakoan, ikusitakoa inori ez
aipatzeko agindu zien, harik eta Gizonaren Semea hildakoen artetik piztu arte.
Agindu hau bete zuten, baina «hildakoen
artetik pizte» horrekin zer adierazi nahi ote zien ziharduten beren artean.
Jaunak esana.
HOMILIA
ASKATU
EBANJELIOAREN INDARRA
«Jesusen Antzaldatzearen»
kontakizuna oso herrikoi izan zen hasiera hartatik beretik haren jarraitzailean
artean. Ez da pasadizo bat gehiago. Eszena, sinbolo-izaerako baliabidez
berregina, handiosa da. Moisesekin eta Eliasekin hizketan ari dela, aurpegi
dirdaitsuz aurkeztu dute Jesus ebanjelariek.
Mendi-gailurrera lagundu dioten
hiru ikasleak txunditurik gelditu dira. Zer pentsa ez dakitela. Handiegia da
Jesus inguratzen duen misterioa. Beldurrez zeudela dio Markosek.
Era bitxian amaitu da eszena:
«Estali zituen hodei bat eratu zen eta ahots bat atera hodeitik: Hau da ene
Seme maitea. Entzuiozue». Jesusen deia entzutetik sortu zen haren mugimendua.
Haren Hitza, geroago lau idazki laburretan bildua, beste jarraitzaile batzuk
eraginez joan zen. Jesusen Ebanjelioa entzunez bizi da Eliza.
Jesusen mezu honek oztopo
handirekin egiten du gaur topo, gure aldiko gizon-emakumeengana iristeko.
Praktika erlijiosoa alde batera uztearekin, jende askok utzi dio haren Hitza
entzuteari. Jada ez dute entzungo Jesusez hitz egiten, kasu bakanen batean edo
era zabarrean ez bada.
Kristau-elkarteetara hurbiltzen
direnek berek ere ezin estimatu dute erraz Jesusen Hitza. Haren mezua beste
jarduera, ohitura eta irakaspen batzuen artean galdurik gertatzen da. Nekez
atzeman daiteke haren funtsezko garrantzia. Jesusen espirituaren araberako ez
diren hizkerek eta iruzkinek blokeatzen dute Ebanjelioaren indar askatzailea.
Halaz guztiz, gaur egun ere,
kristauek gizarteari eskaintzen ahal diogun funtsezko gauza bakarra Jesusek
hots egindako Berri Ona da, eta bizitza sanoago eta duinago baterako haren
egitasmoa. Ezin jarraitu dugu Ebanjelioak duen jendea gizatar egiteko indarrari
hesia jartzen.
Geure elkarteetan garbi, bizi eta
ugari korriarazi behar dugu. Iritsi dadila jendearen sukalderaino, ezagutu ahal
dezatela beren bizitzarentzat zentzu berri bat bilatzen dutenek, ezagutu ahal
dezatela esperantzarik gabe bizi direnek.
Ebanjelioa lagunartean irakurtzen
ikasi behar dugu. Ebanjelioaren kontakizunak familiar bihurtzen saiatu behar
dugu. Jesusen Berri Onarekin zuzeneko harremanak izan behar ditugu eta
ondo-ondokoak. Honetan erabili behar dugu geure energia. Horrela hasiko da gaur
Elizak behar duen eraberritzea.
Eliz erakundea mendetan izan duen
erakartzeko indarra galtzen ari den honetan, Jesusek, Jainkoaren Seme maiteak,
egiaren eta biziaren bila dabiltzanentzat duen erakartzeko indarra aurkitu behar
dugu. Urte gutxi barru, konturako gara dena ari zaigula bultzaka,
kristautasunaren erdigunean Jesusen Berri Ona leialtasun handiagoz jartzera.
José Antonio Pagola
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen argiltapenak blogaren administratzailaren onarpena eskatuko dute.