José Antonio Pagolaren homiliak.
Igandeko izenburuan "klik" egin, José Antonio Pagolaren homiliak irakurtzeko, partekatzeko, jaisteko edo inprimatzeko. Baita ere goiko menuan A Zikloa, B Zikloa edo C Zikloa aukeratu, zikloaren homiliak irakurtzeko.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
2014ko otsailaren 16
Urteko 6. Igandea (A)
EBANJELIOA
Aurrekoei agindu
zitzaien Nik, berriz, hau diotsuet.
+ Jesu Kristoren Ebanjelioa Mateo liburutik 5,
17-37
Egun haietan, «Ez uste izan Moisesen legea
edo profeten esanak huts bihurtzera etorria naizenik; ez naiz huts bihurtzera
etorri, beren betera eramatera baizik.
Zeren eta benetan diotsuet: Zeru-lurrek
dirauten bitartean legearen hitz batek edo zeinurik txikienak ere ez du
baliorik galduko, dena bete arte.
Beraz, agindurik txikienetako bat hausten
edota hausten irakasten duena, txikien bezala hartuko du Jainkoak bere
erreinuan; betetzen edota betetzen irakasten duena, ordea, handitzat hartuko du
Jainkoak bere erreinuan.
Hara zer diotsuedan: Jainkoaren nahia
lege-maisuek eta fariseuek baino hobeki betetzen ez baduzue, ez zarete sartuko
Jainkoaren erreinuan.
«Badakizue legean aurrekoei agindu zitzaiena:
Ez hil inor; eta hiltzailea kondenatua izango da.
Nik, berriz, hau diotsuet: Bere senidearekin
haserretzen dena kondenatua izango da; bere anaia iraintzen duena biltzar
nagusian kondenatua izango da, eta hitzez mintzen duena, infernuko sutara
kondenatua izango da.
«Beraz, aldarean zeure oparia
eskaintzerakoan, zure senideak zure kontra zerbait baduela gogoratzen bazaizu,
utzi oparia han, aldare aurrean, eta zoaz lehenbizi senidearekin bakeak
egitera; itzuli gero zeure oparia eskaintzera.
«Konpon zaitez lehenbailehen zeure
etsaiarekin, berarekin auzitegira zoazen bitartean; bestela, epailearen
eskuetan jarriko zaitu eta epaileak ertzainaren eskuetan, eta kartzelara botako
zaituzte.
Benetan diotsut: Ez zara handik aterako azken
txanpona ordaindu arte.
«Badakizue legean agindua: Ez egin
adulteriorik.
Nik, berriz, hau diotsuet: Emakume ezkondu
bati irrikaz begiratzen dionak, egin du jadanik adulterioa bere bihotzean.
«Eskuineko begia galbide bazaizu, atera eta
bota zeuregandik urruti: hobe duzu gorputz-atal bat galdu, oso-osorik infernura
jaurtia izan baino. Eskuineko eskua galbide bazaizu, moztu eta bota zeuregandik
urruti: hobe duzu gorputz-atal bat galdu, oso-osorik infernura joan baino.
«Legeak agindua du beste hau ere: Bere
emaztea uzten duenak eman diezaiola dibortzio-agiria.
Nik, berriz, hau diotsuet: Bere emaztea uzten
duenak –legearen contra elkartuak ez badira behintzat – adulteriora bultzatzen
du emaztea; eta utzitako emakume horrekin ezkontzen denak adulterio egiten du.
«Badakizue legean aurrekoei agindu zitzaien
beste hau ere: Ez egin gezurrezko zinik, eta bete Jaunari egindako
zinak.
Nik, berriz, hau diotsuet: Ez egin inolako
zinik, ez zeruarengatik, Jainkoaren tronua baita; ez lurrarengatik, haren
oin-aulkia baita; ezta Jerusalemengatik ere, Errege handiaren hiria baita. Ez
egin zinik zeure buruarengatik ere, ez baitezakezu zeure ile bakar bat ere zuri
edo beltz bihur. Esan ezazue “bai”, bai denean, eta “ez”, ez denean; gainerakoa
gaiztoarengandik dator.
Jaunak esana.
HOMILIA
2014ko otsailaren 16a
EZ GEURE ARTEKO GERLARI
Juduak
harro mintzo ohi ziren Moisesen Legeaz. Tradizioaren arabera, Jainkoak berak
eman zion Lege hori bere herriari. Harengandik hartu zuten gauzarik onena zen.
Lege horretan dator egiazko Jainko bakarraren gogoa. Hor aurkitzen ahal dute
behar duten guztia, Jainkoari leial izateko.
Jesusentzat
ere garrantzizkoa da Legea, baina ez da jada erdigune. Beste esperientzia bat
bizi eta komunikatu du Jesusek: gainean da Jainkoaren erreinua; gure artean
bidea nola urratuko dabil Aita, mundua
gizakoiago bihurtzeko. Ez dugu aski Moisesen Legea betetzea. Aitari
geure barrua ireki beharra dugu eta harekin lan egin beharra, bizitza zuzenago
eta anai-arreba artekoago egiten.
Horregatik,
Jesusen arabera, ez da aski «Ez hil» dioen legea betetzea. Beharrezkoa da,
gainera, geure bizitzatik erauztea oldarkortasuna edo agresibitatea,
gainerakoek gutxiestea, irainak edo mendekua. Inork hil ez duen hark, bete du
legea, bai; baina bere burua indarkeriatik liberatzen ez badu, ez du artean
Jainkoa errege bere bihotzean, alegia gurekin batean bizitza gizakoiago bat
eraiki nahi duen Jainkoa.
Behatzaile
batzuen arabera, zabalduz doa hizkuntza bat, gaur egungo gizartean
oldarkortasuna handitzen doala islatzen duen bat. Gero eta sarriago dira
irainak, umilarazteko, gutxiesteko, zauritzeko. Ukapenak, erresuminak,
gorrotoak edo mendekuak eragindako hitzak.
Bestalde,
solasaldiak sarritan bihurtzen dira hitz zuzengaberen sare, han eta hemen
gaitzespena eta errezeloa ereinez. Maitasunik eta errespeturik gabe esandako
hitzak dira, elkar bizitza pozoitzen eta kalte egiten dutenak. Kasik beti
haserreak, kaxkarkeriak edo zitalkeriak eraginda.
Ez da
gertatzen hau guztia gizarteko bizikidetzan bakarrik. Arazo larria da gaur
egungo Elizan ere. Frantzisko aita santua sufritzen ari da «kristau batzuk
beste kristau batzuen kontra gerlan» ikustean: zatiketa, gatazka eta aurkaritza
biziz. Ebanjelioaren hain kontrakoa da egoera hori, non premiazko dei hau egin
beharra sentitu baitu: «Ez geure arteko gerlari».
Hona
nola mintzo den Aita Santua: «Min dut egiaztatzean kristau-elkarte batzuetan,
baita pertsona sagaratuen artean ere, baimentzen ditugula askotariko eratan
gorrotoa, kalumnia, izena belztea, mendekua, zeloa, norberaren ideiak ezarri
nahia edozein gauzaren truke, eta, are gehiago, pertsekuzioa bera, sorgin-ehiza
ankerra dirudiena. Nor ebanjeliza genezake portaera horrekin?» Honelako Eliza
baten alde lan egin nahi du: «guztiak harriarazten dituena, elkar nola zaintzen
duzuen, elkarri nola hats ematen diozuen, elkarrentzat nolako bidelagun zareten
ikustean».
José Antonio Pagola
HOMILIA
2011ko otsailaren 13a
LEGEAK JESUSEK BEZALA HARTU
Juduak harro mintzo ohi ziren Moisesen Legeaz. Jainkoagandik
hartu zuten erregalurik bikainena zen. Sinagoga guztietan toki berezian
ezarritako kutxan gorde ohi zuten. Lege horretan aurkitu ahal zuten Jainkoari
leial izateko behar zen guztia.
Jesus, ordea, ez da bizi Legeari
loturik. Ez da saiatu ez hura aztertzen, ez ikasleei hartaz argibideak ematen.
Behin ere ez da ageri hura modu zorrotzean nola beteko kezkaturik. Egia esan,
ez du kanpainarik egin Legearen kontra; halere, ez du Lege hori bere bihotzaren
bihotz.
Beste esperientzia batetik
ibiliko da Jesus Jainkoaren nahiaren bila. Gizon-emakumeen artean murgilduz
sentitzen du Jainkoa, haiekin batean mundua zuzenago eta haurridetsuago
egiteko. Dena kanbiatzen du horrek. Legea ez da jada ezer erabakitzaile,
Jainkoak gugandik zer espero duen jakiteko. «Jainkoaren erregetzaren eta haren
zuzentasunaren bila» ibiltzea da lehenengo gauza.
Fariseuak eta lege-maisuak legea
zehazki nola beteko arduratzen dira, baina ez zaie axola maitasuna eta
zuzentasuna. Jesusek honetan egin du bere ahalegina: bere ikasleengan beste
jarrera bat eta beste espiritu bat sartzen: «zuen
zuzentasuna lege-maisuena eta fariseuena baino hobea ez bada, ez zarete sartuko
Jainkoaren erreinuan». Gainditu beharra da legeak eta arauak hitzez hitz
betetzea beste ardurarik ez duen legalismoa.
Aitaren nahia Jesusek hura bilatu
duen grinaz bilatzen denean, legeek diotena baino harago jo ohi da.
Gizon-emakume guztientzat Jainkoak gura duen mundu gizatarrago horretarantz jo
ahal izateko, garrantzizkoa ez da legeak betetzen dituzten pertsonak bilatzea,
baizik Jesusen antzeko direnak.
Inor hiltzen ez duenak legea
betetzen du, baina haurridearentzat duen amorrua bihotzetik ateratzen ez badu,
ez da Jainkoaren antzeko. Adulteriorik egiten ez duenak betetzen du legea,
baina modu egoistan bere haurridearen emaztea desiratzen badu, ez da Jainkoaren
antzeko. Pertsona hauengan Legeak indarra du, baina Jainkoak ez; betetzaileak
dira, baina ez dakite zer den maitasuna; zuzen bizi dira, baina ez dute mundua
gizatarrago egingo.
Ondo entzun behar dira Jesusen hitzak:
«Ez naiz etorri legea eta profetak
desegitera; baizik beren betera eramatera». Ez da etorri Itun Zaharreko
lege- eta erlijio-ondarea pikutara botatzera. Giza jokabidea «bere betera» eramatera etorri da, haren
ikuspegia zabaltzera, bizitza legalismoaren arriskutik libratzera.
Legeak, arauak, aginduak eta
tradizioak Jesusek bizi zituen bezala bizitzen baditugu, gure kristautasuna
gizatarragoa eta ebanjelikoagoa izango da: Aitak gura duen mundu zuzenago eta
haurrideago horren bila jokatzen badugu, alegia.
José Antonio Pagola
José
Antonio Pagola Itxaldiaren Bideoak ikusteko:
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen argiltapenak blogaren administratzailaren onarpena eskatuko dute.