Joan den 2014ko urriaren 2an, Kepa Apostolu deunaren parrokian, Jose Antonio Pagolak “Volver a Jesucristo. Iniciar la reacción” izenburuko itzaldia eman zigun.
Hemen sakatuz hartaz goza dezakezue.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
José Antonio Pagolaren homiliak.
Igandeko izenburuan "klik" egin, José Antonio Pagolaren homiliak irakurtzeko, partekatzeko, jaisteko edo inprimatzeko. Baita ere goiko menuan A Zikloa, B Zikloa edo C Zikloa aukeratu, zikloaren homiliak irakurtzeko.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
JAUNGOIKOAREN JAIOTZA (A)
EBANJELIOA
Gauerdiko meza.
Salbatzailea, jaio zaizue gaur.
+ Jesu Kristoren Ebanjelioa San Lukas liburutik 2,1-14
Garai hartan, mundu
guztiaren errolda egiteko agindu zuen Augusto enperadoreak. Lehen erroldatze
hau Siriako gobernari Kirino zela egin zen. Beraz, erroldatzera joan ziren
denak, nor bere herrira. Jose ere, Daviden familia eta jatorrikoa baitzen,
Galileako Nazaret herritik Judeako Belen zeritzan Daviden herrira igo zen bere
emazte Mariarekin, erroldatzera. Maria haurdun zegoen. Belenen zeudela, haurra
izateko egunak bete zitzaizkion, eta lehen-semea izan zuen; oihaletan bildu eta
abere-aska batean ezarri zuen, ez baitzen ostatuan haientzat tokirik.
Baziren inguru hartan
artzain batzuk, gauez kanpoan artaldea txandaka zaintzen. Jaunaren aingerua
aurkeztu zitzaien eta Jaunaren aintzak argiz inguratu zituen; haiek
beldur-ikaraz gelditu ziren, eta aingeruak esan zien: «Ez beldurtu! Hara, berri
on pozgarria dakarkizuet, bai zuentzat, bai herri osoarentzat ere: Salbatzailea,
hau da, Mesias Jauna, jaio zaizue gaur Daviden herrian. Eta hona seinalea:
jaioberri bat aurkituko duzue oihaletan bildua eta askan etzana».
Bat-batean, zeruko
aingeru-talde handi bat azaldu zen aingeruaren inguruan, Jainkoa goretsiz:
«Aintza zeru gorenean Jainkoari eta bakea lurrean berak hain maite dituen
gizon-emakumeei! »
Jaunak esana.
Egunerako meza.
Hitza gizon egin zen
eta gure artean jarri bizitzen.
eta gure artean jarri bizitzen.
+ Jesu Kristoren Ebanjelioa San Joan liburutik 1,1-18
Hasieran bazen Hitza.
Hitza Jainkoarekin
zegoen
eta Hitza Jainko zen.
eta Hitza Jainko zen.
Hasieran
Jainkoarekin zegoen Hitza.
Jainkoarekin zegoen Hitza.
Gauza guztiak
beronen bidez egin ziren,
eta egindakotik ezer
ez da berau gabe egin.
beronen bidez egin ziren,
eta egindakotik ezer
ez da berau gabe egin.
Hitzarengan zegoen
bizia,
eta bizia gizakien argia zen;
argi horrek ilunpetan egiten du argi,
baina ilunpeek ez zuten onartu.
eta bizia gizakien argia zen;
argi horrek ilunpetan egiten du argi,
baina ilunpeek ez zuten onartu.
Agertu zen gizon bat
Jainkoak bidalia; Joan
zuen izena.
zuen izena.
Testigu izatera etorri
zen, argiaz testigantza egitera, beraren mezuaren bidez sinets zezaten.
Ez zen hura argia,
argiaren testigantza egin behar zuena baizik.
Hitza zen egiazko argia,
mundura etorriz
gizaki guztiak argitzen dituena.
mundura etorriz
gizaki guztiak argitzen dituena.
Munduan
zegoen
eta, mundua
haren bidez
egina izan arren,
mundukoek ez zuten onartu.
eta, mundua
haren bidez
egina izan arren,
mundukoek ez zuten onartu.
Bere etxera
etorri zen,
baina beretarrek ez zuten onartu.
baina beretarrek ez zuten onartu.
Onartu zuten
guztiei, ordea,
berarengan sinesten dutenei, alegia,
Jainkoaren seme-alaba izateko
ahalmena eman zien.
berarengan sinesten dutenei, alegia,
Jainkoaren seme-alaba izateko
ahalmena eman zien.
Hauek ez
dira giza odolekoak,
ezta gizakiaren borondatez
sortuak ere,
Jainkoarengandik jaioak baizik.
ezta gizakiaren borondatez
sortuak ere,
Jainkoarengandik jaioak baizik.
Eta Hitza
gizon egin zen
eta gure artean jarri bizitzen.
eta gure artean jarri bizitzen.
Ikusi dugu
haren Jainko-aintza,
Aitarengandik
maitasun eta egiaz betea
datorren Seme bakarrari
dagokion aintza.
Aitarengandik
maitasun eta egiaz betea
datorren Seme bakarrari
dagokion aintza.
Joanek
beronetaz egin zuen testigantza, oihu eginez: «Honetaz ari nintzen ni, “Nire
ondoren datorrena nire gainetik dago, ni baino lehenagokoa baitzen” esan
nuenean».
Izan ere,
guztiok hartu dugu
haren betearen betetik,
eta maitasuna maitasunaren gain
hartu ere.
haren betearen betetik,
eta maitasuna maitasunaren gain
hartu ere.
Legea
Moisesen bidez eman zen;
maitasuna eta egia, berriz,
Jesus Mesiasen bidez.
maitasuna eta egia, berriz,
Jesus Mesiasen bidez.
Jainkoa ez
du inork inoiz ikusi;
Aitaren baitan dagoen
eta Jainko den
Seme bakarrak
eman digu haren berri.
Aitaren baitan dagoen
eta Jainko den
Seme bakarrak
eman digu haren berri.
Jaunak esana.
HOMILIA
2016ko abenduaren 25ean
HURBILEKO JAINKOA
Eguberri
jaiak egun hauetan gure kaleetan arnasten den giro azaleko eta manipulatu hori
baino askoz sakonagoak dira. Gure kontsumo-gizartearen trikimailu guztiak baino
jai barnekoiago eta pozgarriagoak.
Fededunek
eskuratu beharra dugu berriro jai hauen muina, eta aurkitu beharra,
hainbesterainoko arintasunaren eta zorakeriaren gainetik, geure alaitasunaren
jatorria den misterioa. Ikasi beharra dugu Eguberriak «ospatzen». Ez dakite
guztiek zer den ospatzea. Ez dakite guztiek zer den alaitasunari bihotza
irekitzea.
Halaz
guztiz, ezin ulertu izango ditugu Eguberriak geure bihotzean isiltasuna egiten
ez badakigu, hurbiltzen zaigun Jainkoaren misterioari geure barnea irekitzen ez
badakigu, eskaintzen digun biziarekin adiskidetzen eta Jainko Adiskide baten
etorrera ahogozatzen ez badakigu.
Geure
eguneroko bizitzan, batzuetan hain aspergarria, hain itzalia eta tristea, alai
bizitzeko gonbita egiten digu. «Ezin tristurarik izan bizia jaiotzen denean»
(Leon Handi santua). Ez da alaitasun gesal eta arin baten kontua. Ez da,
zergatik ez dakitela alai agertu nahi izaten dutenen alaitasuna. «Baditugu guk
arrazoiak alaitasun dirdaitsurako, alaitasun bete eta jai handirako: Jainkoa
gizon egin da, eta gurekin bizitzera etorri da» (Leonardo Boff). Bada alaitasun
bat, Jainkoaren hurbiltasunari bihotza irekitzen diotenek bakarrik ahogoza
dezaketena, haren samurtasunak hunki ditzan uzten diotenek bakarrik ahogoza
dezaketena.
Jainkoaren
aurrean, beldur orotatik, konfiantza-falta eta uzkurkeria guztietatik
liberatzen gaituen alaitasuna da. Nolatan izan gu haur bezala hurbiltzen zaigun
Jainko baten beldur? Nolatan ihes egin guk txiki, ahul eta babesgabe bezala
eskaintzen zaigun batengandik? Jainkoa ez da etorri botereaz armaturik,
gizon-emakumeon nagusi bezala. Irribarre edo negar eginarazi diezaiokegun haur
baten samurtasunez hurbildu zaigu.
Jainkoa ezin
izan da jada guk susmatu izan dugun Jainko Ahalguztidun eta Boteretsu hura,
atzeman ezineko mundu baten seriotasunean eta misterioan hesitua. Jainkoa
haurtxo hau da, gizadiari maitekiro emana, gure begien bila dabilen ume hau,
bere irribarrez gu alaiarazteko.
Jainkoa haur
egin izan horrek, haren misterioaz egiten ahal ditugun gure burutazio eta
espekulazioek baino askoz gehiago adierazten du Jainkoa zer den. Jakingo
bagenu, Haur honen aurrean isilik egoten eta geure izatearen barnenetik
Jainkoaren hurbiltasuna eta samurtasuna onartzen, agian ulertuko genuke,
zergatik egon behar duen, Eguberri-egun hauetan, fededun baten bihotzak beste
alaitasun batek hartua eta zoratua.
Jose Antonio Pagola
HOMILIA
2011ko abenduaren 25ea
Lk 2, 1-14 (Gauerdiko mesa)
GANBELA BATEAN
Lukasen
kontaeraren arabera, Aingeruak artzainei ekarritako mezuak eskaintzen digu
giltza misterioa fedetik irakurri ahal izateko; alegia, Betleemetik kanpo
inguruabar arraroetan jaio den haurraren misterioa irakurtzeko.
Gaua da.
Argi ezezagun batek egiten du dirdira, Betleem estaltzen duen ilunean. Ez du
dirdiratzen haurra dagoen lekuan, baizik eta haren mezua entzuten ari diren
artzainak biltzen ditu. Haurra ezkutuan da ilunpean, leku ezjakin batean.
Ahalegin bat egin beharra da hura aurkitzeko.
Hona entzun
behar ditugun lehenengo hitzak: «Ez beldur izan. Berri ona dakarkizuet: poz
handia herri guztiarentzat». Egundoko gauza bat gertatu da. Guztiok
dugu alaitzeko arrazoia. Haur hori ez da Maria eta Joserena. Guztiontzat jaio
da. Ez da jende pribilegiatu batena. Jende guztiarentzat da.
Kristauek ez
genituzke hartu behar jai hauek geureak bailiran. Fedez jarraitu diotenena da
Jesus eta hartaz ahaztu direnena, Jainkoagan konfiantza dutenena eta dena
koloka jartzen dutenena. Inor ez dago bakarrik bere beldurren aurrean. Inor ez
dago bakarrik bere bakardadean. Bada gu gogoan gaituen norbait.
Horixe
aldarrikatu du mezulariak: «Salbatzailea jaio zaigu gaur; Mesias,
Jauna». Ez da Augusto enperadorearen semea, mundua dominatzen duen
horrena, ez da jendeak salbatzailetzat eta bere soldadu-legioen bidez bakearen
ekarletzat duen horrena. Boteretsu baten jaiotza ez da berri on, jende ahula
abusu-mota guztien biktima den munduan.
Inperioak
mendean duen herri batean jaio da gure haur hau. Ez da erromatar hiritarra.
Inor ez dago haur hau jaio zain Erroman. Baina behar dugun salbatzailea da. Ez
da jarriko inongo Zesarren zerbitzura. Ez du lan egingo inongo inperiorentzat.
Soilik, Jainkoaren erregetza bilatuko du eta haren zuzentasuna. Bizitza
gizatarrago egiteko biziko da. Honengan aurkituko du gure mundu zuzengabe honek
Jainkoaren salbazioa.
Non dago,
ordea, haur hau? Nola antzeman ahal diogu? Hona zer dioen mezulariak: «Hona
seinalea: haur bat aurkituko duzue, oihaletan bildua, ganbela batean etzana».
Zokoratu bat bezala jaio da gure haur hau. Gurasoek ezin aurkitu izan diote
leku erosorik. Inoren laguntzarik gabe munduratu du amak. Bera bakarrik baliatu
da ama, ahal bezala, haurra oihaletan bildu eta ganbelan etzateko.
Ganbela
honetan hasi du Jainkoak bere abentura, gizakion artean. Ez dugu aurkituko
boteretsuen artean, baizik ahulen artean. Ez dago gauza handi-mandi eta
ikusgarrietan, baizik gauza pobre eta xumeetan. Entzun dezagun mezua: goazen
Betleemera; itzul gaitezen geure fedearen sustraietara. Bila dezagun Jainkoa haragi
egin den leku hartan.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Ikusi ere:
José
Antonio Pagola Itxaldiaren Bideoak ikusteko:
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen argiltapenak blogaren administratzailaren onarpena eskatuko dute.