José Antonio Pagolaren homiliak.
Igandeko izenburuan "klik" egin, José Antonio Pagolaren homiliak irakurtzeko, partekatzeko, jaisteko edo inprimatzeko. Baita ere goiko menuan A Zikloa, B Zikloa edo C Zikloa aukeratu, zikloaren homiliak irakurtzeko.
2012ko martxoaren 18a
Garizumako 4. Igandea (B)
EBANJELIOA
Jainkoak bere Seme
bakarra emon deutso munduari, haren bitartez bizia izan dagian.
Dios mandó su Hijo al
mundo para que el mundo se salve por él.
+ Jesu Kristoren
Ebanjelioa San Joanen liburutik 3, 14-21
Eta Moisesek basamortuan brontzezko sugea
hagan jaso zuen bezala, halaxe izan behar du jasoa Gizonaren Semeak, 15
harengan sinesten duten guztiek betiko bizia izan dezaten.
16 «Izan ere, Jainkoak hain maite izan zuen
mundua, non bere Seme bakarra eman baitzion, harengan sinesten duenik inor gal
ez dadin, baizik betiko bizia izan dezan. 17 Zeren Jainkoak ez baitzuen Semea
mundura bidali mundua kondenatzeko, haren bitartez salbatzeko baizik. 18
Harengan sinesten duena ez da kondenatua; sinesten ez duena, ordea, kondenatua
dago jadanik, ez baitu sinetsi Jainkoaren Seme bakarrarengan. 19 Hauxe da
kondenaren arrazoia: argia mundura etorria dela eta gizakiak ilunpea maiteago
izan duela argia baino, beraren jokabidea gaiztoa delako. 20 Izan ere, gaizki
jokatzen duenak gorroto dio argiari, eta ez da hurbiltzen argitara, beraren
jokabidea agerian geldi ez dadin. 21 Egiaren arabera ari dena, ordea, argitara
hurbiltzen da, beraren egintzak Jainkoaren borondatearen arabera eginak direla
ager dadin».
Jaunak esana.
HOMILIA
2012ko martxoaren 18a
GURUTZILTZATUARI BEGIRA
Jesusek Nikodemo izeneko fariseu sonatu batekin izan duen topo egite berezia kontatu digu Joan ebanjelariak. Kontakizunaren arabera, Nikodemorena izan da ekimena: «gauez» Jesusengana joan da. Sumatu du «Jainkoagandik etorritako gizona» dela Jesus; baina ilunpean dabil. Argira bideratuko du Jesusek.
Jesus benetan aurkitu duen oro ordezkatzen du Nikodemok kontakizun honetan. Horregatik, halako batean, Nikodemo ezkutatu egin da pasadizotik eta bere hitzaldia jarraitu du Jesusek, mundu guztia gonbidatuz, ilunpean bizi ez dadin, baizik eta argi bila ibil dadin.
Jesusen arabera, gauza guztiak argitu ditzakeen argia Gurutziltzatuagan dago. Ausarta da baieztapena: «Hartaraino maite du Jainkoak mundua, non bere Semea eman baitu, harengan sinesten duen inor gal ez dadin, baizik eta betiko bizia izan dezan». Sumatzen eta sentitzen ahal dugu Jainkoaren maitasuna gurutzean torturatu duten gizon horrengan?
Haurtzarotik gurutzea nonahi ikusten ohiturik, ez dugu ikasi Gurutziltzatuaren aurpegiari fedez eta maitasunez begiratzen. Gure begiratu zabarra ez da gai aurpegi horretan argia ikusteko: momenturik latzenetan eta zailenetan gure bizitza argitzen ahal lukeen argia ikusteko.
Alabaina, bizi- eta maitasun-seinaleak bidaltzen ari zaigu Jesus gurutzetik. Jada haurrak ezin besarkatu dituzten beso luzatu horietan, eta lepradunak ezin ferekatu, gaixoak ezin bedeinkatu dituzten esku iltzatu horietan, Jainkoa dago, besoak zabalik, gure bizitza pobre hau, hainbat sufrimenduk hautsia den hau, onartzeko, besarkatzeko eta sostengatzeko prest.
Heriotzak itzali duen aurpegi horretatik, bekatariei eta prostitutei jada txeraz ezin begiratu dien begi horietatik, hainbat abusu eta injustiziaren biktima direnei bere haserrea jada ezin agertu dien aho horretatik, gizadiari dion bere «maitasun zoroa» agertzen ari zaigu Jainkoa.
«Jainkoak ez du bidali mundura bere Semea mundua juzgatzeko, baizik Semearen bidez mundua salba dadin». Jainko hori onar dezakegu nahiz zapuztu. Ez gaitu inork behartzen. Geurea dugu erabakia. Baina «Argia etorria da jada mundura». Zergatik zapuzten dugu hainbatetan Gurutziltzatuagandik datorkigun argia?
Hark jar lezake argia bizitzarik zoritxarrenekoan edo porrotik handienekoan; baina «okerra dagiena… ez da hurbiltzen argira, bere egintzek akusa ez dezaten». Duintasun eskasez bizi garenean, argiari ihes egiten diogu, Jainkoaren aurrean gaizki sentitzen garelako. Ez dugu jarraitu nahi izaten Gurutziltzatuari begira. Alderantziz, «egia egiten duena, argira hurbiltzen da». Ez du ilunera ihes egiten. Ez du ezer ezkutatzekorik. Gurutziltzatuari begira nola egongo dabil. Eta argian bizi ahal izatea ematen dio hark.
José Antonio Pagola
HOMILIA
2009ko martxoaren 22a
JAINKOAK
MUNDUA MAITE DU
Ez da edozein esaldi. Ez dira
Ebanjeliotik ezaba daitezkeen hitzak, garrantzizko zerbait aldatu gabe.
Kristau-fedearen funtsezko muina biltzen duen baieztapena da. «Hartaraino
maite izan zuen Jainkoak mundua, non bere Seme bakarra eman baitzuen».
Jainkoaren maitasun horixe da gure esperantzaren jatorria eta oinarria.
«Jainkoak mundua maite du». Den
bezalakoa maite du. Bukatu gabea eta ziurtasunik gabea. Gatazkaz eta
kontraesanez betea. Hoberenerako eta okerrenerako gai dena. Mundu hau ez doa
bakarrik bere bidean, ez dabil galdurik eta babesik gabe. Jainkoak bere
maitasunaz inguratua du, lau aldeetarik. Inportantzia handiko ondorioak ditu
horrek.
Lehenik eta behin, Jesus, beste
ezer baino lehen, Jainkoak munduari, eta ez kristauei bakarrik, egin dion «erregalua»
da. Ikertzaileak hor jardun daitezke ezbaian, munduaren azkeneraino, Jesusen
irudi historikoaren mila alderdiren inguruan. Teologoek hor jarrai dezakete
teoriarik zorrotzenak bilbatzen. Jainkoaren erregalu handitzat hartuz,
Jesukristori hurbiltzen zaionak bakarrik aurkitu ahal izango du haren keinu
guztietan, zirraraz eta pozik, Jainkoak gizakiarekiko bizi duen hurbiltasuna.
Bigarren. Hau da Elizaren izateko
arrazoi bakarra, hura munduan izatea zuritzen duen arrazoi bakarra: Jainkoaren
maitasuna gogoraraztea. Behin eta berriz errepikatu du hori Vatikano II.a
kontzilioak «gizon-emakume guztiei Jainkoaren maitasuna agertzera eta komunikatzera
bidali du Kristok» Eliza. Ez da joan-etorri handiagoko gauzarik.
Jainkoaren maitasun hori gizakiei adieraztea da lehenengo egitekoa.
Hirugarren. Ebanjelariaren
arabera, Jesus emanik Jainkoak munduari egin dion erregalu handi hori, «ez
da mundua juzgatzeko, baizik haren bidez mundua salba dadin». Oso
arriskutsua da mundu modernoaren salaketa eta gaitzespena egitarau pastoral
bihurtzea. Guztiekiko maitasunez bihotza beterik bakarrik gonbida dezakegu
elkar bihotz-berritzera. Jendeari ikusarazi nahi badiogu Jainkoak gaitzetsia
dela, ez gara ari Jesusen mezua eskualdatzen, beste zerbait baizik; agian,
geure erresumina eta amorrua.
Laugarren. Dena nahasia,
ziurtasunik gabea eta gogo-galtzailea dela eman duen honetan, ezerk ez digu
eragozten munduan maitasun-apur bat ereitea. Horixe egin zuen Jesusek berak. Ez
da zertan egon ezeren zain. Zergatik ez dute izan behar gaur egun gizon eta
emakume onak, gure artean sufritzen ari direnekiko maitasuna, adiskidetasuna,
errukia, zuzentasuna, sentiberatasuna, laguntasuna... ereingo dutenak? Horiek
dira ari eraikitzen Jesusen Eliza, maitasunaren Eliza.
José Antonio Pagola
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen argiltapenak blogaren administratzailaren onarpena eskatuko dute.