José Antonio Pagolaren homiliak.
Igandeko izenburuan "klik" egin, José Antonio Pagolaren homiliak irakurtzeko, partekatzeko, jaisteko edo inprimatzeko. Baita ere goiko menuan A Zikloa, B Zikloa edo C Zikloa aukeratu, zikloaren homiliak irakurtzeko.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
2013ko azaroaren 3a
Urteko 31. Igandea (C)
EBANJELIOA
Gizonaren Semea galdua zegoena bilatzera eta salbatzera etorri da.
+ Jesukristoren Ebanjelioa san Lukasen liburutik 19,1-10
Egun haietan,
Jesus Jerikon sartu eta herrian barrena zihoan. Bazen han Zakeo izeneko gizon
bat, zergalari-burua, oso aberatsa. Jesus zein zen ikusi nahirik zebilen, baina
ezin zuen jendearengatik, txikia baitzen. Lasterka aurrerago joan eta pikondo
batera igo zen, Jesus ikusteko, handik igaro behar baitzuen. Jesusek, hara
iristean, gora begiratu eta esan zion: «Zakeo, jaitsi berehala, gaur zure
etxean gelditu behar dut eta». Jaitsi zen, bada, berehala eta pozik hartu zuen
etxean.
Hori ikusirik,
denak marmarka hasi ziren: «Bekatari baten etxera joan duk ostatuz».
Zakeok, berriz,
zutiturik, Jaunari esan zion:
–Jauna, neure
ondasunen erdiak behartsuei ematen dizkiet eta, inori ezer ostu badiot, lau
halako bihurtuko diot.
Jesusek esan
zion:
–Gaur iritsi da
salbamena etxe honetara, gizon hau ere Abrahamen ondorengoa baita. Izan ere,
Gizonaren Semea galdua zegoena bilatzera eta salbatzera etorri da.
Jaunak esana.
HOMILIA
2013ko azaroaren 3a
JESUSENTZAT ITXAROPENIK GABEKO KASURIK EZ
Jesusek
sarritan jartzen gaitu erne arrisku honetaz: diruaren saihets ezineko lilurak
harrapaturik gelditzeko arriskuaz, alegia. Pertsona baten bizitza hondatzeraino
irits daiteke ongizate materiala ase ezineko moduan opa izateak. Ez da
beharrezkoa oso aberats izatea. Jesusen arabera, «zure altxorra non, zure
bihotza han».
Gizatasuna
hondatzeko diruak duen arriskuaren ikuspegi hau ez da Galileako Profeta
haserretuaren baliabide bat. Askotariko azterketek miatu dute diruaren botere
galgarri hori, buru-babeserako pultsio edo bulkada sakonen indarrari lotua den
aldetik, segurtasunaren bilatzea eta gure bizitzaren hondatzea den aldetik.
Halaz
guztiz, Jesusentzat, diruak sortzen duen lilura hori ez da sendaezineko
gaixotasun bat. Daitekeena da haren esklabotzatik askatu eta biziera sanoago
bat hastea. Aberatsa ez da «esperantzarik gabeko kasu bat». Oso argitzailea da
Lukasen kontakizuna, Jesusek Jerikoko gizon aberats batekin egindako topo
egiteaz eman diguna.
Hiria
zeharkatzean, eszena bitxi baten aurrean gertatu da Jesus. Altuera txikiko
gizon bat pikondo batera igo da, Jesus igarotzean hurbiletik ikusteko.
Ezezaguna dugu gizona. Aberats bat da, «zerga-biltzaileen buruzagi» boteretsu
bat. Jerikoko jendearentzat, pertsona mespretxagarria, zerga-biltzaile ustela
eta eskrupulurik gabea, kasik guztiak bezala. Talde erlijiosoentzat, berriz,
«bekatari bat» da, ezin konbertitu bat, salbazio orotatik baztertua.
Alabaina,
Jesusek proposamen harrigarria egin dio: «Zakeo, jaitsi berehala, zure etxean
hartu behar dut ostatu eta». Bekatari batek bere etxean onar dezan nahi du
Jesusek, guztiek mespretxatzen duten gizon honek bizi duen diru- eta
botere-munduan onar dezan. Berehala jaitsi da Zakeo eta poz-pozik onartu du
Jesus. Ez du beldurrik pobreen Defendatzaileari bere bizitzan sartzen uzteko.
Lukasek
ez du azaltzen zer gertatu zen etxe hartan. Hau diosku soilik: Jesusekin
izandako harremanak errotik aldarazi duela Zakeo aberatsa. Erabaki sendoa hartu
du. Aurrerantzean gogoan izango ditu pobreak: haiekin partekatuko ditu bere
ondasunak. Gogoan izango ditu abusatuz biktima egin dituenak ere: gainezka
itzuliko die ostu diena. Haren bizitzan, zuzentasuna eta maitasun solidarioa
ezarri ditu Jesusek.
Jesusen
hitz miresgarri hauekin bukatu du Lukasek kontakizuna: «Salbazioa sartu da gaur
etxe honetan. Abrahamen semea da hau ere. Galdurik zenaren bila eta halakoa
salbatzea etorri baita Gizonaren Semea». Aberatsak ere konberti daitezke. Dena
da posible Jesusekin. Ez dezagula ahaztu hori sekula. Bila etorri da Jesus eta
salbatzera guk agian galbidean jartzen dugun hura. Jesusentzat ez da
esperantzarik gabeko kasurik.
José Antonio Pagola
HOMILIA
2010ko urriaren 31
ALDA OTE NAITEKE JADA?
Irakurleek
Jesusengandik zer espero dezaketen hobeto aurkitu ahal izateko dakar Lukasek
Zakeoren pasadizo hau. Kristau-elkarteetan jarraitzen dutenek, alegia, dei
egiten dioten Jaunagandik zer espero dezaketen: «galdua zenaren bila etorri da
eta hura salbatzera». Kristauak ez luke hori ahaztu behar.
Aldi
berean, Zakeoren jardueraz mintzo den kontakizun horrek gizakiak barnean duen
galdera honi erantzuten laguntzen du: Oraino ere alda ote naiteke? Ez ote da
jada beranduegi bizitzari bira emateko, hein batean galdua dudan horri? Zein
urrats egin nezake?
Bi
ezaugarri ematen ditu Zakeoz, haren bizitza zehatz definituz.
«Zerga-biltzaileen buru» da eta «aberatsa». Jerikon denek dakite bekatari dela.
Jainkoarena ez, baizik diruaren zerbitzari. Haren biziera, beste hainbatena
bezala, gizatasun txikikoa da.
Halaz
guztiz, «Jesus nola ikusiko dabil» Zakeo. Eta ez ikusmin hutsez. Nor den jakin
nahi du, zer duen bere baitan jendeari halako tira egiten dion profeta horrek.
Ez da hori egiteko erraza bere munduan errotua den gizon batentzat. Baina
Jesusekiko desio horrexek aldaraziko du Zakeo bizieraz.
Hainbat
oztopo gainditu beharko du gure gizonak. «Altuera txikia» du, batez ere haren
bizitzan indar txikia dutelako ideal handiek. Jendea du beste oztopoa:
aurreiritzi sozialak gainditu beharko ditu, Jesusekin era pertsonalean eta erantzukizunez
topo egitea galarazten baitiote.
Baina
Zakeok aurrera egin du bere bilaketan, xumeki eta egiaz. Korrika doa jendetzari
aurrea hartzeko, eta arbola baten gainera igo da haurra bailitzan. Ez da
pentsatzen gelditu bere duintasunean, gizon inportante bezala. Soilik, une eta
leku egokiak gura ditu, Jesusekin harremanetan hasteko. Ikusi egin nahi du.
Orduantxe
jabetu da ezen Jesus ere bere bila dabilela, zeren leku hartara iritsi, non den
begiratu eta hau esaten baitio: «Gaur berean egon nahi dut bekatari zaren
horren etxea». Arbolatik jaitsi eta ongi etorri egin dio Zakeok poz-pozik.
Badira une apartak, zeinetan gure bizitzan agertzen baita Jesus, guk galtzeko
zorian jartzen dugun hura salbatu nahi duelako. Ez genioke utzi behar alde
egiten.
Lukasek
ez du deskribatu nola izan zen topo egite hura. Zakeo aldatu izanaz bakarrik
mintzo da. Bizitza ikusteko moldea aldatu du: jadanik ez du buruan dirua
soilik, baizik gainerakoen sufrimendua du gogoan. Bizieraz aldatu da: justizia
egingo die ustiatu edo esplotatu izan dituenei eta behartsuekin partekatuko
ditu ondasunak.
Goizago
edo beranduago, guztiek izaten dugu bizitzan «finkatzeko» arriskua, gizatasun
gizakoiagoz bizitzeko edozein ametsi uko eginez. Fededunek jakin beharko genuke
ezen Jesusekin era egiazkoan topo egiteak gure biziera gizakoiago bihur
dezakeela eta, batik bat, solidarioago.
José Antonio Pagola
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen argiltapenak blogaren administratzailaren onarpena eskatuko dute.