Joan den Urriaren 2an, Kepa Apostolu deunaren parrokian, Jose Antonio Pagolak “Volver a Jesucristo. Iniciar la reacción” izenburuko itzaldia eman zigun.
Hemen sakatuz hartaz goza dezakezue.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
José Antonio Pagolaren homiliak.
Igandeko izenburuan "klik" egin, José Antonio Pagolaren homiliak irakurtzeko, partekatzeko, jaisteko edo inprimatzeko. Baita ere goiko menuan A Zikloa, B Zikloa edo C Zikloa aukeratu, zikloaren homiliak irakurtzeko.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Abendualdiko 2. Igandea (B)
EBANJELIOA
Prestatu
bidea Jaunari.
+ Jesu Kristoren Ebanjelioa San Markosen
liburutik 1,1-8
Hona hemen nola hasi zen Mesias eta
Jainkoaren Seme den Jesusen berri ona.
Isaias profetak idatzia zuen:
Begira, neure mezularia
bidaltzen dut zure aurretik
zuri bidea moldatzera.
bidaltzen dut zure aurretik
zuri bidea moldatzera.
Ahots bat oihuka
ari da basamortuan:
ari da basamortuan:
Prestatu bidea Jaunari,
zuzendu bidexkak hari.
zuzendu bidexkak hari.
Honela, bada, agertu zen Joan Bataiatzailea
basamortuan. Bihozberritzeko eta bataiatzeko hots egiten zuen, bekatuen
barkamenerako.
Judea herrialde osoa eta jerusalemdar guztiak
harengana zihoazen eta, beren bekatuak aitortzen zituztela, Joanek bataiatu
egiten zituen Jordan ibaian.
Joanek gamelu-ilezko jantzia zuen soineko eta
larruzko uhala gerriko; matxinsaltoak eta basaeztia jaten zituen.
Honela hots egiten zuen: «Nire ondoren dator
ni baino ahaltsuago dena, eta ni ez naiz inor makurtu eta haren oinetakoen
lokarriak askatzeko ere.
Nik urez bataiatu zaituztet; hark, ordea,
Espiritu Santuaz bataiatuko zaituzte».
Jaunak esana.
HOMILIA
2014ko abenduaren 7an
GEURE BEKATUAK AITORTU
«Jainkoaren Seme Jesukristoren Berri Onaren Hasiera».
Horra Markosen ebanjelioaren hasiera itzaltsu eta pozgarria. Baina, segidan,
bat-batean eta besterik gabe, bere Mesias eta Jauna onartu ahal izateko herri
guztiak beharrezkoa duen premiazko bihotz-berritzeaz hasi da.
Basamortuan profeta desberdin bat agertu da. «Jaunari
bidea prestatzera» dator. Horixe du Jesusi egin behar dion zerbitzu handia.
Haren deia ez doakio lagun bakoitzaren kontzientziari soilik. Lagun bakoitzaren
bihotz-berritze morala baino zerbait gehiago nahi du Joanek. «Jaunari bidea
prestatzea» da kontua, bide jakin eta guztiz zehatza, Jesusek berak egingo duen
bidea, jende askoren itxaropen konbentzionalei huts eginez.
Hunkigarria izan da herriaren erreakzioa.
Ebanjelioaren arabera, Judea eta Jerusalem alde batera utzi eta «basamortuko»
bideari ekin dio, deika nabari duen ahotsa entzuteko. Jainkoarekiko, bere
adiskide eta aliatu harekiko, antzinako bere leialtasuna gogorarazi dio
basamortuak; batez ere, ordea, lekurik hobena da hura bihotz-berritzeko deia
entzun ahal izateko.
Bizi duen egoeraz jabetu da han herria; kanbiatu
beharra ekarri dio burura; bere bekatuak aitortu ditu han, bata besteari errua
botatzen ibili gabe; salbazio-beharra sumatu du. Markosen arabera, «beren
bekatuak aitortzen zituzten» eta Joanek «bataiatu egiten zituen».
Kristautasuna bizitzeko gure moduak behar duen
konbertsioa ezin da inprobisatu. Barne-biltze eta barne-lan luzea eskatzen du.
Urteak beharko dira Elizan egia zinezkoago eta handiago egin dezagun arte, eta
gure kristautasunaren erdigunean JesuKristo onartu ahal izateko beharrezkoa den
konbertsioa barruntatu ahal dezagun arte.
Hau izan liteke gaur egun gure tentazioa.
«Basamortura» ez joan nahi izatea. Konbertsio-premiari izkina egitea. Aldatzera
dei egiten digun ahots bati ere kasurik ez egitea. Edozein gauzarekin geure
arreta zabartzea, geure beldurra ahantzi eta JesuKristoren egiari «bai» esateko
geure adore-falta disimulatzeko.
Miresgarria da «bere bekatuak aitortu» delako
judu-herriaren irudi hori. Ez ote gara egungo kristauok kontzientzi azterketa
kolektibo bat egin beharrean, maila guztietan, geure hutsegiteak eta bekatuak
aitortzeko? Aitorpen hori gabe, daitekeena ote «Jaunari bidea prestatzea»?
José Antonio Pagola
HOMILIA
2011ko abenduaren 4an
BERRI ONA
Urte
liturgiko berri honen joan-etorrian, Markosen ebanjelioa irakurriko digu
kristauek. Titulu honekin hasten da liburu hori: «Jesu Kristo Jainkoaren Semearen
Berri Ona hasiera ». Hitz hauetatik atera dezakegu kontakizun horretan
aurkituko dugu zerbait.
Jesusekin
zerbait berri «hasi da». Horixe da
Markosek argi jarri nahi duen lehenengo gauza. Aurreko guztia iraganeko gauza
da. Zerbait berriren eta nahastezinen hasiera da Jesus. Kontakizunean, «aldia
bete dela» esango digu Jesusek. Jainkoaren Berri Ona iritsi da harekin.
Horixe
ari dira bizitzen lehen kristauak. Jesusekin biziro topo egin eta haren
misterioan hein batean murgiltzen denak badaki bizi berria hasi duela, ordu
arte sekula esperimentatu ez zuen zerbait.
«Berri Ona» da Jesusengan aurkitzen duena. Zerbait berri eta on.
Markosek darabilen «Ebanjelio» hitza
oso sarri erabiltzen zuten Jesusen lehen jarraitzaileek, eta harekin topo
egitean sentitzen zutena adierazten du. Liberazio-sentipena, poza, segurtasuna
eta beldurra galtzea. «Jainkoaren salbazioarekin» egiten dute topo Jesusen
baitan.
Jesusengan
gizakiaren adiskide en Jainkoa, herri guztien Aita, azkenak direnen
defendatzailea, galduak direnen esperantza aurkitzen duenak ondo daki ez duela
albiste hoberik aurkituko. Mundua gizatarrago, duinago eta zoriontsuago egiteko
Jesusen lan-egitasmoa ezagutzen duenak badaki ez duela izango zeregin
handiagorik.
Jesus
bera da, Markosek idatzi duen kontakizunaren protagonista alegia, Berri On
hori. Horregatik, bere lehenengo asmoa Markosek ez du Jesusez ikasbide bat
ematea, ezta hartaz informazio biografikoa ematea ere, baizik gu liluratzea
Jesusen baitan bakarrik aurkitu ahal izango dugun Berri Onari geure bihotza
ireki diezaiogun.
Bi
titulu ematen dizkio Markosek Jesusi: bat bereziki judua, bestea unibertsala.
Halere, badu irakurlearentzat ezustekorik. Juduek beren herriaren
askatzailetzat espero zuten «Mesias»
da Jesus. Baina erromatarrak suntsitzeko espero zuten lider gerlaria ez
bezalako Mesias da, guztiz. Bere kontakizunean, Jainkoak bidalitakotzat ematen
du Jesus, gizadiaren bizia gizatartzeko eta haren historia salbaziora
bideratzeko. Horra lehenengo ezustekoa.
«Jainkoaren Semea» da Jesus, baina ez batzuek imajinatu izan zuten botereaz
eta aintzaz hornituriko hura. Jainkoaren Seme guztiz gizatarra da, hartaraino
non Jainkoa bakarrik izan baitaiteke horrelakoa. Guztientzat izan duen zerbitzu
bizitza bukatzean bakarrik, gurutzean josi dutenean alegia, aitortu ahal izango
du erromatar ehuntariak: «Zinez,
Jainkoaren Semea zen gizon hau». Horra bigarren ezustekoa da.
José Antonio Pagola
HOMILIA
2008ko abenduaren 7an
GEURE
BEKATUAK AITORTU
(2014ko abenduaren 7aren homilia ikusi)
José Antonio Pagola
José Antonio Pagola Itxaldiaren Bideoak ikusteko:
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen argiltapenak blogaren administratzailaren onarpena eskatuko dute.