Joan den Urriaren 2an, Kepa Apostolu deunaren parrokian, Jose Antonio Pagolak “Volver a Jesucristo. Iniciar la reacción” izenburuko itzaldia eman zigun.
Hemen sakatuz hartaz goza dezakezue.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
José Antonio Pagolaren homiliak.
Igandeko izenburuan "klik" egin, José Antonio Pagolaren homiliak irakurtzeko, partekatzeko, jaisteko edo inprimatzeko. Baita ere goiko menuan A Zikloa, B Zikloa edo C Zikloa aukeratu, zikloaren homiliak irakurtzeko.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Urteko 31. Igandea (C)
EBANJELIOA
Gizonaren Semea galdua zegoena bilatzera eta salbatzera etorri da.
+ Jesukristoren Ebanjelioa san Lukasen liburutik 19,1-10
Egun haietan, Jesus
Jerikon sartu eta herrian barrena zihoan. Bazen han Zakeo izeneko gizon bat,
zergalari-burua, oso aberatsa. Jesus zein zen ikusi nahirik zebilen, baina ezin
zuen jendearengatik, txikia baitzen. Lasterka aurrerago joan eta pikondo batera
igo zen, Jesus ikusteko, handik igaro behar baitzuen. Jesusek, hara iristean,
gora begiratu eta esan zion: «Zakeo, jaitsi berehala, gaur zure etxean gelditu
behar dut eta». Jaitsi zen, bada, berehala eta pozik hartu zuen etxean.
Hori ikusirik, denak
marmarka hasi ziren: «Bekatari baten etxera joan duk ostatuz».
Zakeok, berriz,
zutiturik, Jaunari esan zion:
–Jauna, neure ondasunen
erdiak behartsuei ematen dizkiet eta, inori ezer ostu badiot, lau halako
bihurtuko diot.
Jesusek esan zion:
–Gaur iritsi da
salbamena etxe honetara, gizon hau ere Abrahamen ondorengoa baita. Izan ere,
Gizonaren Semea galdua zegoena bilatzera eta salbatzera etorri da.
Jaunak esana.
HOMILIA
2016ko urriaren 30a
ALDA OTE NAITEKE JADA?
Irakurleek
Jesusengandik zer espero dezaketen hobeto aurkitu ahal izateko dakar Lukasek
Zakeoren pasadizo hau. Kristau-elkarteetan jarraitzen dutenek, alegia, dei
egiten dioten Jaunagandik zer espero dezaketen: «galdua zenaren bila etorri da
eta hura salbatzera». Kristauak ez luke hori ahaztu behar.
Aldi berean,
Zakeoren jardueraz mintzo den kontakizun horrek gizakiak barnean duen galdera
honi erantzuten laguntzen du: Oraino ere alda ote naiteke? Ez ote da jada
beranduegi bizitzari bira emateko, hein batean galdua dudan horri? Zein urrats
egin nezake?
Bi ezaugarri
ematen ditu Zakeoz, haren bizitza zehatz definituz. «Zerga-biltzaileen buru» da
eta «aberatsa». Jerikon denek dakite bekatari dela. Jainkoarena ez, baizik
diruaren zerbitzari. Haren biziera, beste hainbatena bezala, gizatasun txikikoa
da.
Halaz
guztiz, «Jesus nola ikusiko dabil» Zakeo. Eta ez ikusmin hutsez. Nor den jakin
nahi du, zer duen bere baitan jendeari halako tira egiten dion profeta horrek.
Ez da hori egiteko erraza bere munduan errotua den gizon batentzat. Baina
Jesusekiko desio horrexek aldaraziko du Zakeo bizieraz.
Hainbat
oztopo gainditu beharko du gure gizonak. «Altuera txikia» du, batez ere haren
bizitzan indar txikia dutelako ideal handiek. Jendea du beste oztopoa:
aurreiritzi sozialak gainditu beharko ditu, Jesusekin era pertsonalean eta
erantzukizunez topo egitea galarazten
baitiote.
Baina Zakeok
aurrera egin du bere bilaketan, xumeki eta egiaz. Korrika doa jendetzari aurrea
hartzeko, eta arbola baten gainera igo da haurra bailitzan. Ez da pentsatzen
gelditu bere duintasunean, gizon inportante bezala. Soilik, une eta leku
egokiak gura ditu, Jesusekin harremanetan hasteko. Ikusi egin nahi du.
Orduantxe
jabetu da ezen Jesus ere bere bila dabilela, zeren leku hartara iritsi, non den
begiratu eta hau esaten baitio: «Gaur berean egon nahi dut bekatari zaren
horren etxea». Arbolatik jaitsi eta ongi etorri egin dio Zakeok poz-pozik.
Badira une apartak, zeinetan gure bizitzan agertzen baita Jesus, guk galtzeko
zorian jartzen dugun hura salbatu nahi duelako. Ez genioke utzi behar alde
egiten.
Lukasek ez
du deskribatu nola izan zen topo egite hura. Zakeo aldatu izanaz bakarrik
mintzo da. Bizitza ikusteko moldea aldatu du: jadanik ez du buruan dirua
soilik, baizik gainerakoen sufrimendua du gogoan. Bizieraz aldatu da: justizia
egingo die ustiatu edo esplotatu izan dituenei eta behartsuekin partekatuko
ditu ondasunak.
Goizago edo
beranduago, guztiek izaten dugu bizitzan «finkatzeko» arriskua, gizatasun
gizakoiagoz bizitzeko edozein ametsi uko eginez. Fededunek jakin beharko genuke
ezen Jesusekin era egiazkoan topo egiteak gure biziera gizakoiago bihur
dezakeela eta, batik bat, solidarioago.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
HOMILIA
2013ko azaroaren 3a
JESUSENTZAT ITXAROPENIK GABEKO KASURIK EZ
Jesusek
sarritan jartzen gaitu erne arrisku honetaz: diruaren saihets ezineko lilurak
harrapaturik gelditzeko arriskuaz, alegia. Pertsona baten bizitza hondatzeraino
irits daiteke ongizate materiala ase ezineko moduan opa izateak. Ez da
beharrezkoa oso aberats izatea. Jesusen arabera, «zure altxorra non, zure
bihotza han».
Gizatasuna
hondatzeko diruak duen arriskuaren ikuspegi hau ez da Galileako Profeta
haserretuaren baliabide bat. Askotariko azterketek miatu dute diruaren botere
galgarri hori, buru-babeserako pultsio edo bulkada sakonen indarrari lotua den
aldetik, segurtasunaren bilatzea eta gure bizitzaren hondatzea den aldetik.
Halaz
guztiz, Jesusentzat, diruak sortzen duen lilura hori ez da sendaezineko
gaixotasun bat. Daitekeena da haren esklabotzatik askatu eta biziera sanoago
bat hastea. Aberatsa ez da «esperantzarik gabeko kasu bat». Oso argitzailea da
Lukasen kontakizuna, Jesusek Jerikoko gizon aberats batekin egindako topo
egiteaz eman diguna.
Hiria
zeharkatzean, eszena bitxi baten aurrean gertatu da Jesus. Altuera txikiko
gizon bat pikondo batera igo da, Jesus igarotzean hurbiletik ikusteko. Ezezaguna
dugu gizona. Aberats bat da, «zerga-biltzaileen buruzagi» boteretsu bat.
Jerikoko jendearentzat, pertsona mespretxagarria, zerga-biltzaile ustela eta
eskrupulurik gabea, kasik guztiak bezala. Talde erlijiosoentzat, berriz,
«bekatari bat» da, ezin konbertitu bat, salbazio orotatik baztertua.
Alabaina,
Jesusek proposamen harrigarria egin dio: «Zakeo, jaitsi berehala, zure etxean
hartu behar dut ostatu eta». Bekatari batek bere etxean onar dezan nahi du
Jesusek, guztiek mespretxatzen duten gizon honek bizi duen diru- eta
botere-munduan onar dezan. Berehala jaitsi da Zakeo eta poz-pozik onartu du
Jesus. Ez du beldurrik pobreen Defendatzaileari bere bizitzan sartzen uzteko.
Lukasek ez
du azaltzen zer gertatu zen etxe hartan. Hau diosku soilik: Jesusekin izandako
harremanak errotik aldarazi duela Zakeo aberatsa. Erabaki sendoa hartu du.
Aurrerantzean gogoan izango ditu pobreak: haiekin partekatuko ditu bere
ondasunak. Gogoan izango ditu abusatuz biktima egin dituenak ere: gainezka
itzuliko die ostu diena. Haren bizitzan, zuzentasuna eta maitasun solidarioa
ezarri ditu Jesusek.
Jesusen hitz
miresgarri hauekin bukatu du Lukasek kontakizuna: «Salbazioa sartu da gaur etxe
honetan. Abrahamen semea da hau ere. Galdurik zenaren bila eta halakoa
salbatzea etorri baita Gizonaren Semea». Aberatsak ere konberti daitezke. Dena
da posible Jesusekin. Ez dezagula ahaztu hori sekula. Bila etorri da Jesus eta
salbatzera guk agian galbidean jartzen dugun hura. Jesusentzat ez da
esperantzarik gabeko kasurik.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
HOMILIA
2010ko urriaren 31
ALDA OTE NAITEKE JADA?
(2015-2016ko
C zikloaren homilía ikusi).
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Para
ver videos de las Conferencias de José Antonio Pagola
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen argiltapenak blogaren administratzailaren onarpena eskatuko dute.