Joan den Urriaren 2an, Kepa Apostolu deunaren parrokian, Jose Antonio Pagolak “Volver a Jesucristo. Iniciar la reacción” izenburuko itzaldia eman zigun.
Hemen sakatuz hartaz goza dezakezue.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
José Antonio Pagolaren homiliak.
Igandeko izenburuan "klik" egin, José Antonio Pagolaren homiliak irakurtzeko, partekatzeko, jaisteko edo inprimatzeko. Baita ere goiko menuan A Zikloa, B Zikloa edo C Zikloa aukeratu, zikloaren homiliak irakurtzeko.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Urteko 15. Igandea (C)
EBANJELIOA
Nor da nire lagun hurkoa?
+ Jesu Kristoren Ebanjelioa San Lukasen liburutik 10,25-37
Orduan, lege-maisu batek
jaiki eta azpikeriaz galdetu zion:
– Maisu, zer egin behar
dut ondaretzat betiko bizia jasotzeko?
Jesusek esan zion:
– Zer dago idatzia
Moisesen legean? Zer irakurtzen duzu?
Hark erantzun:
– Maita ezazu Jauna,
zeure Jainkoa, bihotz-bihotzez, gogo osoz, indar guztiz eta adimen guztiz. Eta
lagun hurkoa zeure burua bezala.
Jesusek erantzun zion:
– Ederki erantzun duzu.
Bete hori eta bizia izango duzu.
Baina lege-maisuak, bere
galdera bidezkoa zela adierazi nahirik, galdetu zion Jesusi:
– Eta nor da nire lagun
hurkoa?
Jesusek erantzun zion:
– Behin batean, gizon
bat zihoan Jerusalemdik behera Jerikorantz eta lapurren eskuetan erori zen;
zeuzkanak kendu eta, egurtu ondoren, alde egin zuten, erdi hilik utziz. 31
Apaiz bat gertatu zen, hain zuzen, bide hartan behera, eta, gizona ikustean,
bidetik okertu eta aurrera jo zuen. 32 Gauza bera egin zuen handik igaro zen
tenpluko lebitar batek ere: ikustean, bidetik okertu eta aurrera jo zuen. 33
Baina bidaian zen samariar bat bertara iritsi eta, hura ikustean, errukitu egin
zitzaion.
Hurbildu eta zauriak
lotu zizkion, olioz eta ardoz igurtzi ondoren; gero, bere asto gainean ezarri,
ostatura eraman eta bere ardurapean hartu zuen. 35 Biharamunean, zilarrezko bi
txanpon atera eta ostalariari eman zizkion, esanez: «Zain ezazu eta, gehiago
gastatzen baduzu, hurrena natorrenean ordainduko dizut». 36 Zure ustez, hirurotan
zeinek jokatu zuen lagun hurko bezala lapurren esku eroritako gizonarekin?
Lege-maisuak erantzun
zion:
– Hartaz errukitu zenak.
Jesusek esan zion,
orduan:
– Zoaz eta egin zuk ere
beste horrenbeste.
Jaunak esana.
HOMILIA
2016ko uztailaren 10a
EGIZU ZUK ERE BESTE HORRENBESTE
Jesusekin
izandako solasaldi batean lotsagarri ez gelditzeko, lege-maisu batek galdetzen
dio: «Eta zein da nire lagun hurkoa?» Legea betetze hutsaz arduratzen den baten
galdera da. Zein maitatu behar duen zaio axola eta zein baztertu. Bost axola
zaio jendearen sufrimendua.
Jesus,
berriz, bidean aurkitzen duen jendearen sufrimendua nola arinduko dabil,
larunbatari buruzko legea eta garbitasun-arauak hautsi behar baditu ere. Eta
premian denarekiko maitasunaz ahazten den legekeria erlijioso oro era
probokatzailean salatzen duen kontakizun batez erantzuten dio.
Jerusalemdik
behera Jerikora doan bidean, gizon bat lapurrek azpian hartu zuten. Erasorik
eta zeraman guztiaz gabeturik, bide-bazterrean gelditu zen erdi hilik, bere zorian
bakarrik. Ez dakigu zein den. Soilik, «gizon» bat dela. Gutako nornahi izan
zitekean. Bortxakeriak, gaixotasunak, zoritxarrak edo etsipenak jotako edozein
gizaki.
«Halabeharrez»
apaiz bat agertu da bide berean. “Halabeharrez” izan dela dio testuak, kultuari
emana den gizon batek auzi hartan zerikusirik ez balu bezala. Kultu-gizonari ez
dagokio, nonbait, bide-bazterrean zauritua den pertsona baten ondora
hurbiltzea. Tenplua du halakoak bere tokia, nonbait. Zaurituaren parera
iristean, «hura ikusi, itzulinguru bat egin eta aurrera doa».
Haren erruki
falta ez da soilik jarrera pertsonala, zeren zaurituaren ondotik igaro den
tenpluko levitar batek ere «gauza bera egiten baitu». Jarrera pertsonala baino
gehiago, sakratuaren munduari emanak direnek duten arriskua da: jendeak borroka
egiten duen, sufritzen duen, lan egiten duen egiazko mundutik urrun bizitzeko
arriskua.
Erlijioak
erdigune Jainkoa, biziaren Adiskide hori, sufritzen dutenen Aita den hori ez
duenean, erlijio hartako kultu sakratua bizitza profanotik apartarazten duen
esperientzia bihur daiteke, jendearen sufrimenduarekin zuzeneko harremanak
izatetik apartarazten duen esperientzia, bide-bazterrean ikusten dugun
zaurituari kasurik egin gabe aurrera joarazten digun esperientzia. Jesusen
arabera, ez dira kultu-gizonak hobekien adierazten ahal digutenak nolako
tratatua eman sufritzen ari direnei, baizik bihotz ona duten pertsonak.
Bide berean
hor dator samariar bat ere. Ez dator tenplutik. Ez da Israel herri hautatuko
kidea ere. Hain sakratutasun-kutsu koxkorra duen bere merkatari-negozio
txikiari emana da. Halere, zauritua ikusi duelarik, ez da hasi lagun hurkoa den
ala ez galdezka. Errukitu eta ahal duen laguntasun guztia eskaini dio. Hau da
imitatu beharrekoa. Hala dio Jesusek lege-gizonari: «Zoaz eta egizu zuk ere
beste horrenbeste». Zein imitatuko dugu geure bidean gure egun hauetako ekonomi
krisiak jotako biktimekin topo eginen dugunean?
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
HOMILIA
2013ko ekainaren 14a.
EZ EGIN EZIKUSIARENIK
«Eta izan
errukitsuak, zuen Aita errukitsua den bezala». Hau da Jesusek gizadiari utzi
dion ondarea. Historian txertatu nahi izan duen iraultza ulertzeko, arretaz
irakurri beharra dugu «samariar onaren» kontakizuna. Hartan deskribatu digu
sustatu behar dugun jarrera, gure ustekeriak eta jarrera ideologiko edo
erlijiosoak baino harago, mundu gizakoiago bat eraikitzeko.
Bide bakarti
baten ertzean gizaki batek datza, ostu egin diote, eraso, dena kendu, erdi
hilik utzi, bere zorira utzi. Izenik eta aberririk gabeko zauritu honenagan
laburbildu du Jesusek hainbat eta hainbat biktima errugaberen egoera,
zuzengabeki tratatuak eta historiako hainbat bide-ertzetan utziak izan direnen
egoera.
Ingurumari
horretan, bi bidaiari ageri dira: lehena apaiz bat, bestea lebitar bat. Biak
dira Jerusalemeko erlijio ofizialean errespetuz hartutako mundukoak. Biek modu
berean jokatu dute: «zauritua ikusi, bidetik saihestu eta ezikusiarena egin».
Biek itxi dituzte begiak eta bihotza, gizon hura ez da inor haientzat, aurrera
egin dute gelditu gabe. Hau da Jesusek egiten dion errotiko kritika bere
kideengan bihotz errukitsu bat sortzeko gai ez den erlijio orori. Zer zentzu du
halako gizatasun eskasa duen erlijio batek?
Bide beretik
badator hirugarren pertsonaia bat ere. Ez da apaiza, ezta lebitarra ere. Ezta
Tenpluko erlijioko kide ere. Halaz guztiz, iristean, «zauritua ikusi du,hunkitu
da eta hurbildu zaio». Berehala, ezezagun harentzat ahal duen guztia egin du,
bizirik ateratzeko eta haren duintasuna berreskuratzeko. Hau da Jesusek munduan
txertatu nahi duen dinamika.
Lehenik eta
behin, ezikusiarenik ez egin. Sufritzen ari denari arretaz eta erantzukizunez
begiratu. Begiratu honek aska gaitzake egoismotik eta axolagabekeriatik,
hainbat eta hainbat biktima errugaberen artean bizi izanik kontzientzia lasaiaz
eta errugabetasun-ilusioaz bizitzen uzten diguten jarrera horietatik. Aldi
berean, begiratu horrek eragin diezaguke «hunkitzera; baita halakoen
sufrimendua geure sufrimendu egitera ere».
Erreakzionatzea
da funtsezko gauza, eta sufritzen ari den harengana «hurbiltzea; ez, noski,
halakoari laguntzera beharturik ote nagoen ala ez galdetzeko, baizik eta,
ondo-ondo jarririk, premian dagoen hura pertsona dela jabetzeko, deika ari
zaiguna dela. Geure jarduera zehatzak agertuko digu geure gizatasun-kalitatea.
Hau guztia
ez da teoria hutsa. Gaurko kontakizuneko samariarra ez da pentsatzen jarri kode
erlijioso edo moral bat bete beharra duen ala ez. Soil-soilik, zaurituaren
egoerari erantzun dio, burura etorritako guztia egin du, haren sufrimena arindu
eta haren bizitza eta duintasuna beren onera ekartzeko. Konklusio-moduan, hitz
hauek esan dizkio Jesusek: «Zoaz eta egin zeuk ere gauza bera».
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
HOMILIA
2010ko ekainaren 11a
EGIZU ZUK ERE BESTE HORRENBESTE
(2015-2016ko
C zikloaren homilía ikusi).
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Para
ver videos de las Conferencias de José Antonio Pagola
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen argiltapenak blogaren administratzailaren onarpena eskatuko dute.