Joan den 2014ko urriaren 2an, Kepa Apostolu deunaren parrokian, Jose Antonio Pagolak “Volver a Jesucristo. Iniciar la reacción” izenburuko itzaldia eman zigun.
Hemen sakatuz hartaz goza dezakezue.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
José Antonio Pagolaren homiliak.
Igandeko izenburuan "klik" egin, José Antonio Pagolaren homiliak irakurtzeko, partekatzeko, jaisteko edo inprimatzeko. Baita ere goiko menuan A Zikloa, B Zikloa edo C Zikloa aukeratu, zikloaren homiliak irakurtzeko.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Urteko 33. Igandea (A)
EBANJELIOA
Gauza
gutxian leial izan zara, sartu zeure jaunaren festa ospatzera
+ Lectura del santo evangelio según san Mateo
25, 14-30
«Jainkoaren erregetzarekin, atzerrira irten
behar zuen gizonarekin bezala gertatzen da. Bere morroiei dei egin eta
ondasunak utzi zizkien: bati bost talentu, beste bati bi eta besteari bat,
bakoitzari bere trebetasunaren arabera. Gero, alde egin zuen. Bost talentu
hartu zituenak inbertitu egin zituen berehala eta beste bost irabazi. Orobat bi
talentu hartu zituenak: inbertitu eta beste bi irabazi zituen. Bat bakarra
hartu zuenak, aldiz, lurrean zuloa egin eta bertan gorde zuen nagusiaren dirua.
«Handik denbora askora, etorri zen nagusia
eta morroiei kontuak hartzen hasi zitzaien. Aurreratu zen bost talentu hartu
zituena eta beste bost aurkeztu zizkion, esanez: “Jauna, bost talentu utzi
zenizkidan; hona beste bost nik irabaziak”. Nagusiak esan zion: “Ederki, morroi
on eta leiala! Gauza gutxian leial izan zara, askoren buru ipiniko zaitut;
sartu zeure jaunaren festa ospatzera”.
Aurreratu zen, gero, bi talentuduna eta esan
zion: “Jauna, bi talentu utzi zenizkidan; hona beste bi nik irabaziak”.
Nagusiak esan zion: “Ederki, morroi on eta leiala! Gauza gutxian leial izan
zara, askoren buru ipiniko zaitut; sartu zeure jaunaren festa ospatzera”.
Aurreratu zen talentu bakarra hartu zuena eta esan zion: “Banekien gizon
zorrotza zarena, erein ez duzun tokian hartzen eta zabaldu ez duzun tokian
biltzen duzuna; beldur nintzen, eta zure talentua lurrean ezkutatu nuen. Hona
zeure dirua!” Nagusiak erantzun zion: “Ai morroi gaizto eta alferra! Bazenekien
erein ez dudan tokian hartzen dudana eta zabaldu ez dudan tokian biltzen.
Beraz, bankuan jarri behar zenuen nire dirua, itzultzean bere korrituekin jaso
nezan. Ken iezaiozue, bada, talentua eta eman hamar dituenari. Izan ere,
fruitua dakarrenari eman egingo zaio, eta gainezka izango du; fruiturik ez
dakarrenari, ordea, daukan apurra ere kendu egingo zaio.
Eta ezertarako gauza ez den morroi hau jaurti
kanpora, ilunpetara. Negarra eta hortz-karraska izango dira han”.
Jaunak esana.
HOMILIA
2017ko azaroaren 19a
BILATZE SORTZAILEA
(2013-2014ko
A zikloaren homilía ikusi)
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
HOMILIA
2014ko azaroaren 16a
BILATZE SORTZAILEA
Oso
xaloa ematen duen arren, karga eztandagarria du talentuen parabolak.
Harrigarriro, «hirugarren morroia» inolako egintza txarrik egin gabe gaitzetsi
du nagusiak. Bere oker bakarra morroiak «ezer ez egitea» izan du: ez du
arriskatu bere talentua, ez dio fruiturik kendu, leku seguru batean gorde du
bere hartan.
Argia
da Jesusen mezua. Ez kontserbatismoari, bai sormenari. Ez bizitza agor bati,
bai Jainkoari emandako erantzun eginkor bati. Ez segurtasun-obsesioari, bai
mundua aldarazteko ahalegin arriskutsuari. Ez konformismoan hesitutako fedeari,
bai lan konprometituari, Jainkoaren erreinuari bideak urratzeko.
Jesusen
jarraitzaileen bekatu handia izan liteke hari era sortzailean jarraitzeko
arriskurik ez hartzea. Esanguratsua da urtetan eta urtetan kristauen artean
erabili izan den hizkuntza, ikusteko, zertan ardaztu izan dugun geure arreta:
fedearen gordailua gorde; tradizioa gorde; ohitura onak gorde; grazia gordeko;
bokazioa gorde…
Kontserbatismoaren
tentazio hau indartsuagoa izan ohi da krisi erlijiosoaren boladetan. Erraz
gertatzen da orduan ortodoxia kontrolatu beharra, diziplina eta araudia sendotu
beharra; Elizako izatea segurtatu beharra… Dena izan daiteke ulergarri, baina
ez al da izaten askotan ebanjelioa desitxuratzeko eta Espirituaren sormena
izozteko era bat?
Gidari
erlijioentzat eta kristau-elkarteentzat gauza errazagoa izan liteke iraganetik
jasotako bideak «errepikatzea» era aspergarri batean, kasurik egin gabe gizaki
modernoaren galderei, kontraesanei eta planteamenduei; baina zertako izango
genuke on geure lan hori guztia, gai ez bada argia eta esperantza emateko, gaur
eguneko gizon-emakumeek bizi dituzten problemei eta sufrimenei?
Gaur
egun Eliza barruan zaindu behar dugun jarrerari ez dagozkio izen hauek, ez «zuhurtzia»,
ez «iraganarekiko leialtasuna», ez «amore ematea»… Ostera, beste izen batzuk
dagozkio: «bilatzeko sortzailea», «ausardia», «arriskatzeko gaitasuna», dena
berri egin dezakeen «Espirituari entzutea».
Beste
hau izan liteke, ordea, gauzarik larriena: parabolako morroiari gertatu zaion
bezala, guk ere uste izatea, Jainkoari leial erantzuten ari garela geure
kontserbatismo-jarreraz, egiaz egiten ari garena hark espero duenari huts
egitea delarik. Gaur egun, Elizan egin beharreko zereginik garrantzizkoena, ez
da iragana gordetzea, baizik Jesusen Berri Ona komunikatzen jakitea, inoiz ez
bezalako kanbio sozio-kulturalak bizitzen ari de gizartean.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
HOMILIA
2011ko azaroaren 13a
ARRISKUAREN BELDUR
Talentuen
parabola oso ezaguna da kristauen artean. Kontakizunaren arabera, bidaiari ekin
aurretik, jabe bateak hiru langileren esku utzi du ondasunen kudeatzea. Bati
bost talentu utzi dizkio, beste bati bi eta hirugarrenari bat: «nori bere gaitasunari dagokiona».
Erantzun jatorra espero du guztiengandik.
Lehenengo
biek «berehala» ekin diote
talentuekin negozioa egiteari. Gogotik ari dira lanean, beren nagusiaren
egitasmoarekin bat eginik. Ez diote beldurrik arriskuari. Jabea iristean,
harro-harro eman dizkiote etekinak: bi halako bihurtu dituzte hartutako
talentuak.
Hirugarren
langilearen erantzuna estrainioa da. Buruak eman dion gauza bakarra hartu zuen
talentua «lur azpian gordetzea» izan
da, seguru gordetzeko. Nagusia itzultzean, hitz hauek ditu zurigarri: «Jauna, banekien zorrotza zarela eta erein
ez duzun lekuan bildu nahi izaten duzula … Horregatik, beldur izan nintzen eta
zure talentua lur azpian gorde nuen. Hona zeurea». Jabeak gaitzetsi egin du
langilea «axolagabetzat».
Egia
esateko, sakonagoa da langile horren portaeraren sustraia. Jabeaz irudi faltsua
du. Egoista, zuzengabe eta arbitrariotzat du jabea. Zorrotza dela eta ez duela
okerrik onartzen. Ezin fida zaitezke hartaz. Gauzarik hoberena haren aurrean
zeure burua defenditzea da.
Jabeaz
duen ideia zikoitz honek zurrundu egin du langilea. Ez da ausartu arriskatzera,
inolaz ere. Beldurrak hormatua du. Ez da aske fidatu dion erantzukizunari era
sortzailean erantzuteko. Seguruena talentua «atxikitzea»
da. Aski du hori.
Agian,
lehen belaunaldietako kristauek guk baino hobeto atzematen zuten parabolak duen
interpelatzeko indarra. Jesusek gure gain utzi du mundua zuzenago eta
gizatarrago egiteko Aitaren Egitasmoa. Maitasunaren agindua utzi digu ondare.
Gizakiaren adiskide den Jainkoaren Albiste izugarria gomendatu digu. Nola ari
gara erantzuten gaur egun Jesusen jarraitzaileak?
Kristau-fedea
konfiantzaz ez, baizik beldurrez bizi ohi denean, dena da erdi ustela. Fedea
gorde bai, baina kutsatu ez. Erlijioa eginbehar huts bilakatzen da. Ebanjelioa ez,
baizik betebeharra da nagusi. Ospakizunaren hatsa, erritu-kezkak itotzen du.
Oker
handia egingo genuke Janaren aurrean hirugarren langilearen jarreraz aurkeztuko
bagina: «Hor duzue zeurea. Hor duzu zeure Ebanjelioa, hor duzu zeure
erreinuaren egitasmoa eta sufritzen ari direnekiko zeure maitasun-mezua. Leial
gorde dugu. Zuzen predikatu izan dugu. Ez du askorik balio izan gure bizitza
aldarazteko. Ezta zure erreinurako zuzenaren bidea urratzeko ere. Baina hor
duzu oso-osorik».
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
HOMILIA
2008ko azaroaren 16a
EZ LUR AZPIAN SAR GEURE ERANTZUKIZUNA
Kontakizun
irekia da talentuen parabola, askotara irakurtzeko aukera ematen du. Izatez,
iruzkingileek eta predikariek zentzu alegorikoan hartu izan dute sarritan,
norabide desberdineko zentzuan. Garrantzizkoa dugu hirugarren zerbitzariaren
jarduerari begi-ematea, hari ematen baitzaio arretarik eta lekurik handiena
parabolan.
Bitxia
da haren jokabidea. Beste hiru zerbitzariak nagusiak gomendatu dizkien ondasunei
fruitua non emanaraziko hasi diren bitartean, hirugarrenari ez zaio otu jaso
duen talentua «lur azpian ezkutatzea» baizik, seguru gorde ahal izateko.
Nagusiak, iritsi denean, zerbitzari «axolagabe eta alfertzat» gaitzetsi
du, ezer ulertzen ez duen zerbitzaritzat. Nondik norakoa da, ordea, zerbitzari
horren portaera?
Ez du
bat egin nagusiarekin, ezta haren interesekin ere. Ez du jokatu maitasunez une
batean ere. Ez du maite nagusia, beldurra dio. Beldur horrexek eragin dio, hain
zuzen, segurtasun bila jardutera. Berak argitu du guztia: «Beldur izan
nintzen eta talentua lur azpian gordetzera jo nuen».
Zerbitzari
honek ez daki zertan datzan bere egiazko erantzukizuna. Uste du ezen nagusiaren
itxaropenari erantzuten ari dela, talentua seguru gordez, nahiz guztiz agor
izango den. Ez daki zer den leialtasun eginkor eta sortzailea. Ez du parte
hartu nahi nagusiaren egitasmoan. Etorri denean, argiro esan dio nagusiari: «Hor
duzu zeurea».
Pentsatzen
denean ezen kristautasuna iritsia dela puntu batera, non funtsezkoena
«gordetzea» dela uste baita eta ez, inolaz ere, adorez eta Jaunarekiko
konfiantzaz, bide berriak urratzea, Jainkoaren erreinuaren egitasmoa onartu,
bizi eta hots egiteko, orduan ahaztu egiten dugu zein den gure benetako
erantzukizuna.
Sekula
sentitzen ez badugu Kristoren eskakizunak jarraitzera deituak garela, beti
irakatsi eta agindu digutena baino harago joanez; ez badugu ezer arriskatzen
Jesusekiko leialagoa izango den Eliza burutzeko; bizitza korapilatu diezagukeen
edozein bihotz-berritzetik urrun gelditu nahi badugu; erreinuarekiko
erantzukizuna geure egiten ez badugu, Jesusek egin zuen bezala, «ardo berria
zahagi zaharretan» bilatuz;… seinalea ezen ikasi beharrean garela zertan
datzan Jesusek parabolan adierazi digun leialtasun eginkor, sortzaile eta
arriskutsu hori.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
José Antonio Pagola Itxaldiaren Bideoak ikusteko:
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen argiltapenak blogaren administratzailaren onarpena eskatuko dute.