Joan den 2014ko urriaren 2an, Kepa Apostolu deunaren parrokian, Jose Antonio Pagolak “Volver a Jesucristo. Iniciar la reacción” izenburuko itzaldia eman zigun.
Hemen sakatuz hartaz goza dezakezue.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
José Antonio Pagolaren homiliak.
Igandeko izenburuan "klik" egin, José Antonio Pagolaren homiliak irakurtzeko, partekatzeko, jaisteko edo inprimatzeko. Baita ere goiko menuan A Zikloa, B Zikloa edo C Zikloa aukeratu, zikloaren homiliak irakurtzeko.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Urteko 6. Igandea (C)
EBANJELIOA
Ebanjelioa
Behin
batean , Jesus, ikasleekin menditik jaitsi ondoren, zelaigune batean gelditu
zen. Ikasleetariko asko harekin ziren; baita herriko jende-talde handia ere,
Judea osotik, Jerusalemdik eta Tiro eta Sidongo itsasaldetik teoría.
Jesusek,
ikasleei begira, honela esan zuen:
«Zorionekoak
behartsuok , zuek baituzue Jainkoa errege.
«Zorionekoak
orain gose zaretenok, aseko baitzaituzte Jainkoak.
«Zorionekoak
orain negar egiten duzuenok, barre egingo baituzue.
«Zorionekoak
zuek, Gizonaren Semea dela eta, jendeak gorrotatu, kanpora bota eta
madarikatuko zaituztetenean eta izen txarra emango dizuetenean.
Alai
zaitezte egun horretan eta egin pozez jauzi, handia izango baita zuen saria
zeruan; gauza bera egin zieten profetei jende horren gurasoek.
«Baina
ai zuek, aberatsok, bai baituzue zeuen poza!
«Ai
zuek, orain aseak zaudetenok, gose izango baitzarete!
«Ai
zuek, orain barre egiten duzuenok, aiene eta negar egingo baituzue!
«Ai
zuek, mundu guztiak zuetaz ongi hitz egingo duenean, gauza bera egin baitzieten
sasiprofetei jende horren gurasoek!
Jaunak esana.
HOMILIA
2019eko otsailaren 17a
ZORIONTASUNA
Gero
eta sarriago irakurtzen eta entzuten ahal dituzu albiste baikorrak krisialdia
gainditzeaz eta ekonomiaren berreskuratze hazkorraz.
Esaten
digute, hazkunde ekonomikoa ari garela jada bizitzen, baina zeren hazkundea?,
hazkundea norentzat? Apenas adierazten diguten egia osoa gertatzen ari denaz.
Abian
den berreskuratze ekonomikoa, sendotuz doa eta, are gehiago, betikotuz «gizarte
bikoitz» deitu ohi dena. Leize gero eta handiago bat ari da gauzatzen beren
bizi-maila segurtasun handiagoaz hobetuko dutenen eta, eragiketa ekonomiko
zabal honetan lanik gabe eta etorkizunik gabe, zintzilik geldituko direnen
artean.
Izatez,
haziz doaz, aldi berean, gero eta aberatsago direnen kontsumo arranditsu eta
probokatzailea eta gero eta pobreago direnen miseria eta segurtasun-falta.
«Purpuraz
eta lihoz jantzi ohi zen eta egunero otordu oparoak egiten zituen» gizon
aberatsaren eta, ezin lortu bazuen ere, aberatsaren mahaitik lurrera botatzen
zutenez bere urdaila nola beteko egon ohi zen Lazaro pobrearen parabola
errealitate gordina da gizarte bikoitz honetan.
Gure
artean hor dira Paulo II.a aita santuak salatu zituen «mekanismo ekonomiko,
finantzazko eta sozialak; «horiek, gizon-emakumeen gogoak erabiliak izan arren,
era kasik automatikoak funtzionatzen zuten, zurrunago bihurtuz batzuen
aberastasun-egoerak eta besteen pobretasunarenak».
Beste
behin, sendoagotzen ari gara gizarte sakonki desberdin bat eta zuzengabe bat.
«Sollicitudo rei socialis» izeneko entziklika biziki argi eta ebanjeliko
horretan, hain gutxi entzuna den horretan, etengabe goraipatzen dutenek berek
ere, Joan Paulo II.ak, egoeraren sustraian, izen bakarra duen zerbait ikusi du:
bekatua.
Ematen
ahal ditugu mila motatako argibideak; baina hau da ageri den emaitza: jada
aberats direnen aberastasun gero eta handiagoa eta pobreen hondamendia;
horrenbestez, esana dago dena: solidaritate-falta eta zuzengabekeria indartzea
da emaitza.
Bere
zoriontasunetan, Jesusek ohartarazi digu ezen egun batean aberatsen eta pobreen
egoera alderantzizkoa izango dela. Gerta daiteke, gaur ere zenbait jendek,
Nietzscheri jarraituz, pentsatzea, Jesusen jarrera hau erresuminaren eta
ezinaren fruitu dela, zuzentasun handiagorik ezin lorturik, Jainkoaren
mendekura jotzen duen batena.
Alabaina,
Jesusen mezua ez dator garaitua izan den eta erresuminez diharduen baten
ezintasunetik, baizik eta Jainkoaren zuzentasunaz izan duen ikuskari bizi
batetik, garbi ikusi baitu Jesusek Jainkoak ezin onartu duela azken hitza
zuzengabekeriak izatea.
Joanak
dira hogei mende, baina Jesusen hitzak erabakitzaile izaten jarraitzen du
aberatsentzat eta pobreentzat. Salaketa-hitz batzuentzat eta promes-hitz
besteentzat: bizirik jarraitzen du eta guztiok interpelatzen gaitu.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
HOMILIA
2009eko otsailaren 14a
POBREAK ZINEZ AINTZAT HARTU
«Zoriontasunak»
Mateoren ebanjelioan datozenez entzuten ohiturik, gogor gertatzen zaigu lur
aberats hauetako jendeari Lukasek dakarkigun testua irakurtzea. Itxura duenez,
ebanjelari hau eta honen irakurleetarik asko klase erosokoak ziren. Halaz
guztiz, Jesusen mezua eztitu ordez, era zirikatzaileagoan aurkeztu du testua
Lukasek.
Pobreen
aldeko «zoriontasunen» segidan, aberatsei
zuzenduriko «zori-gaiztasunak» gogoratu ditu Lukasek: «Zorionekoak pobreak... orain goseak zaretenak... orain negar
degizutenak». Aitzitik, «ai zuek,
aberatsak... orain aseak zaretenak... orain barre degizutenak». Ebanjelioa
ezin entzun du jende guztiak modu berean. Pobreentzat esperantzara gonbidatzen
dituen Berri On dena, aberatsentzat konbertsiora dei egiten dien mehatxu da.
Nola entzun mezu hau gure kristau-elkarteetan?
Beste
ezer baino lehen, munduan den errealitaterik odoltsuena dakarkigu Jesusek begi
aurrera, Jainkoaren bihotza gehiena hunkitzen duena, bere begi aurrean bizienik
duena. Geure lur aberats hauetan ezikusiarena egin nahi diogun errealitatea da,
behin eta berriz isilarazi nahi duguna, zuzengabekeriarik ankerrena eta
bidegabeena mila eratara estali nahiz, haren errudun hein handian geu
garelarik.
Autoengainu
hori elikatzen jarraitu behar ote dugu, ala pobreen egoerara begiak ireki? Nahi
ote dugu zinez? Hartuko ote dugu zinez aintzat, behingoz , goseak eta
duintasuna ukaturik bizi den gehiengo handi hori, ongizaterako gure bidean nor
ez den hori?
Kristauok
ez gara konturatu oraino kristautasunaren historian pobreek izan dezaketen
garrantziaz. Beste inork baino argi handiagoa eskaintzen digute horiek geure
burua geure egian ikusi ahal izateko; gure kontzientzia astindu eta
konbertsiorako gonbita zuzentzen digute etenik gabe. Bihar eguneko Eliza modu
ebanjelikoagoan eratzen lagundu diezagukete. Soiltasuna, solidaritatea eta
eskuzabaltasuna bizitzeko gizatarrago eta gaiago bihur gaitzakete.
Aberatsen
eta pobreen arteko leizea handituz doa, geldiezineko abiadan. Etorkizunean,
gero eta ezinezkoagoa izango da munduaren aurrean Jesusen Eliza bezala
agertzea, Lurreko ahulenei eta babesgabeenei ezikusiarena egiten jarraitzen
badugu. Edota pobreak aintzat hartu edota Ebanjelioaz ahaztu. Lur aberats
hauetan gero eta nekezago entzun ahal izango dugu Jesusen oharpen hau: «Ezin izan zarete Jainkoaren eta Diruaren
zerbitzari». Jasanezineko bihurtuko zaigu.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
José Antonio Pagola Itxaldiaren Bideoak ikusteko:
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen argiltapenak blogaren administratzailaren onarpena eskatuko dute.