Joan den Urriaren 2an, Kepa Apostolu deunaren parrokian, Jose Antonio Pagolak “Volver a Jesucristo. Iniciar la reacción” izenburuko itzaldia eman zigun.
Hemen sakatuz hartaz goza dezakezue.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
José Antonio Pagolaren homiliak.
Igandeko izenburuan "klik" egin, José Antonio Pagolaren homiliak irakurtzeko, partekatzeko, jaisteko edo inprimatzeko. Baita ere goiko menuan A Zikloa, B Zikloa edo C Zikloa aukeratu, zikloaren homiliak irakurtzeko.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Urteko 4. Igandea (B)
EBANJELIOA
Nagusitasunez
irakasten zien.
+ Jesu
Kristoren Ebanjelioa San Markosen liburutik 1,21-28
Egun haietan, Jesus eta bere ikasleal
Kafarnaumen sartu ziren. Eta, larunbatean sinagogara joanik, irakasten hasi zen
Jesus.
Haren irakaspenaz txunditurik zegoen jende
guztia, nagusitasunez irakasten baitzien eta ez lege-maisuek bezala.
Bazen, hain zuzen, sinagoga hartan espiritu
gaiztoaren menpe zegoen gizon bat. Eta oihuka ekin zion:
–Zer duk gurekin, Nazareteko Jesus? Gu hondatzera al hator? Bazekiat nor
haizen: Jainkoaren Santua.
Jesusek gogor eraso zion:
–Isil hadi eta irten horrengandik!
Espiritu gaiztoak astinaldi gogorra eman zion
eta, garrasi handia eginez, atera egin zen harengandik. Guztiz ikaraturik
gelditu ziren denak, elkarri galdezka: «Zer dugu hau? Irakaspen berria, eta
nolako nagusitasunez emana gainera! Espiritu gaiztoei ere agintzen die eta
hauek esana egiten!»
Laster zabaldu zen Jesusen entzutea Galilea
aldeko bazter guztietara.
Jaunak esana.
HOMILIA
2015eko otsailaren 1a
IRAKASTEKO JARRERA BERRIA
Harrigarria
da pasadizoa, eta hunkigarria. «Sinagogan» gertatu da guztia, ofizialki Legea
irakatsi ohi duten lekuan, eta irakasle baimenduek irakatsi ohi duten moduan.
«Larunbatean» gertatu da, beren buruzagien iruzkinak entzuteko judu
betetzaileak bildu ohi diren egunean. Ingurumari horretan ekin dio Jesusek,
lehenengo aldiz, «irakasteari».
Ez da
ezer esaten haren hitzen edukiaz. Hemen ez da hori axola duena, baizik Jesusen
esku-hartzeak sortu duen zirrara. Harridura eragin du, eta mirespena. Jendeak
harengan zerbait berezia sumatu du, ordu arteko beren maisu erlijiosoengan ez
bezalako zerbait: Jesusek «ez du irakasten lege-maisuek bezala, baizik
aginpidez».
Doktoreek
erakundearen izenean irakasten dute. Tradizioei atxikitzen zaizkie. Behin eta
berriz aipatzen dituzte iraganeko maisu ospetsuak. Legea ofizialki
interpretatzeko duten eginkizunetik datorkie beren aginpidea. Bestelakoa da
Jesusen aginpidea. Ez dator erakundetik. Ez da tradizioan oinarritzen. Beste
bat da honen iturria. Jainkoaren Espiritu bizi-emaileaz betea da.
Berehala
egiaztatu ahal izango dute. Ustekabean, deabruak hartua den batek garrasika
eten du Jesusen irakaspena. Ezin jasan du hau. Izutua dago: «Gu suntsitzea
etorri al zara?» Gizon hari ondo zihoakion lege-maisuen irakaspena entzutea.
Zergatik sentitu du orain bere burua mehatxatua?
Jesus
ez dator inor suntsitzera. Hain juxtu, haren «aginpidea» jendeari bizia ematean
datza. Haren irakaspenak gizatartu egiten du jendea, eta askatu esklabotzatik.
Jainkoagan konfiantza izateko gonbit dira haren hitzak. Barnea oinazetua duen
gizon harentzat albiste ona da berez Jesusen mezua. Jesusek gizona sendatu
duenean, harriduraz dio jendeak: «aginpidez irakaste hau gauza berria da».
Inkestek
diote, Elizaren hitza aginpidea eta sinesgarritasuna galtzen ari dela. Ez da
aski agintari bezala hitz egitea, Jainkoaren Berri Ona hots egin ahal izateko.
Ez da aski tradizioa zuzen transmititzea, bihotza fedearen pozera ireki ahal
izateko. Premiazkoa ezinbestean irakasteko jarrera berria da.
Ez
gara «lege-maisu», baizik Jesusen ikasle. Haren mezua behar dugu eman, eta ez
geure tradizioak. Bizia sendatuz behar dugu irakatsi, eta ez jendeari kaskoa
ideologiaz betez. Jesusen Espiritua behar dugu hots egin, eta ez geure
teologiak.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
HOMILIA
2012ko urtarrilaren 29a
SENDATZAILEA
Markosen arabera, espiritu
gaiztoak hartua zen gizon bat sendatzea izan zen Jesusen jendaurreko lehen ekintza,
Kafarnaumeko sinagogan. Pasadizo txundigarria da, irakurlea, hasieratik
beretik, Jesusen indar sendatzaile eta askatzaileaz jabetu dadin.
Larunbata da eta herria sinagogan
dago elkartua, lege-maisuek Legeaz egindako iruzkina entzuteko. Lehen aldiz aldarrikatu
du Jesusek Jainkoaren Berri Ona, Israelen tradizio erlijiosoak ofizialki
irakasten diren lekuan preseski.
Jendea harriturik gelditu da hari
entzutean. Inpresioa dute ordu arte albiste zaharrak entzun izan dituztela,
aginpiderik gabe jaulkiak. Besterik da Jesus. Ez du errepikatzen besteri
entzuna. Aginpidez mintzo da. Askatasunez eta beldurrik gabe iragartzen du
Jainko Onbera.
Bat-batean gizon bat «oihuka hasi
da: Gu galtzera etorri al zara?» Jesusen mezua entzutean, mehatxupean ikusi du
bere burua. Bere mundu erlijiosoak gainbehera egin du. Ebanjelariak diosku
«espiritu gaiztoak», Jainkoaren kontrakoak hartua dela. Zein indar arrotzek
eragozten dio Jesusi entzuten jarraitzea? Zer esperientzia kaltegarri eta
zitalek hesitzen diote Jesus hots egiten ari den Jainko Onberaganako bidea?
Jesus ez da aztoratu. Gizon
gizajoa gaitzak menderatua ikusi du, eta oihu degio: «Hago isilik eta irten
hadi horren baitatik». Isiltzeko agindu die Jainkoarekin eta bere buruarekin
topo egitea eragozten dien ahots gaizto horiei. Berreskura dezala, esaten dio
gizonari, gizakiaren hondoaren hondoena saneatzen duen isiltasuna.
Era dramatikoan kontatu du
sendatzea kontalariak. Suntsitzeko azken ahalegina eginez, espirituak gizona
«bihur-bihurri egin eta, oihu bortitza botaz, irten zen». Gizona bere barne
indarkeriatik askatzea lortu du Jesusek. Ilunari eta Jainkoarekiko ikarari
hesia jarri die. Orduz gero entzun ahal izango du Jesusen Berri Ona.
Ez dira gutxi beren baitan
Jainkoaz irudi faltsuak dituzten gizon-emakumeak, duintasunez eta egiaz
bizitzea eragozten dietela. Modu kreatzailean bizitzera gonbidatzen duen
presentzia adiskidetsutzat hartu ordez, beren bizitza kontrolatzen ari den
itzal mehatxatzailetzat hartzen dute Jainkoa. Jainko zapaltzailetik askatuz
hasten da Jesus sendatzen beti.
Haren hitzak konfiantza ematen du
eta ikara galtzen. Haren parabolek Jainkoarekiko maitasunera zaramatzate, eta
ez legeari itsuki atxikitzera. Haren presentziak askatasuna handiarazten du,
eta ez mendetasuna; bizia maitatzea sustatzen du, eta ez erresumina. Jesusek
sendatzen badu, inor baztertu gabe onberatasuna, barkazioa eta maitasuna
bizitzen erakusten duelako da. Saneatzen badu, gauzen, buru-engainuaren eta
egolatriaren boteretik askatzen duelako da.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
HOMILIA
Data
Izenburua
(2015eko otsailaren 1a homilía
ikusi).
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
José Antonio Pagola Itxaldiaren Bideoak ikusteko:
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen argiltapenak blogaren administratzailaren onarpena eskatuko dute.